تکنولوژی

خودرو بدون راننده Oxbotica اولین آزمایش خود را با موفقیت به انجام رساند [تماشا کنید]

خودرو بدون راننده Oxbotica اولین آزمایش خود را با موفقیت به انجام رساند [تماشا کنید]

Oxbotica شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار خودران انگلستانی، اولین آزمایش خودرو بدون راننده خود را در جاده‌های همگانی شهر آکسفورد با موفقیت به پایان رسانده است.

شرکت فناوری مستقر در آکسفورد، به مدت دو سال مشغول توسعه و آزمایش سیستم خودران خود برای استفاده از جاده‌های سراسر بریتانیا، اروپا و آمریکای شمالی بوده است. خودرو برقی Oxbotica هم اکنون آزمایش‌های خود را بدون هیچ راننده‌ای انجام داده و این شرکت قصد دارد در سال 2023 برای اولین بار از محصول خود در جاده‌ها استفاده کند.

«پل نیومن»، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری Oxbotica، می‌گوید:

«Oxbotica در حال تغییر روش حرکت و جابجایی مردم و کالاها است. این یک لحظه تاریخی برای بریتانیا، بخش حمل‌و‌نقل و لجستیک، فناوری خودروهای خودران و Oxbotica محسوب می‌شود.

«گوین جکسون» مدیرعامل Oxbotica نیز در بیانیه‌ای می‌گوید:

«خودروهای خودران میلیاردها پوند درآمد جدید و هزاران شغل ایجاد می‌کنند و به شهرها و کسب‌و‌کارها کمک خواهند کرد تا به اهداف خود برای کاهش کربن برسند. نمونه اولیه کاملا خودمختار ما، دقیقا همان وسیله نقلیه جدیدی است که ستون اصلی صنعت حمل‌و‌نقل را برای دهه‌های آینده تشکیل خواهد داد.»

نحوه عملکرد فناوری خودران Oxbotica

فناوری خودران این شرکت از ترکیبی از رادار و سیستم‌های مبتنی بر لیزر استفاده می‌کند که مناطق اطراف را به خودرو نشان می‌دهد. در ادامه، چندین سیستم هوش مصنوعی پس از بررسی کامل منطقه، برای خودرو تصمیم‌گیری می‌کنند.

لرد گریمستون، وزیر وزارت تجارت بین‌الملل بریتانیا در این رابطه گفت:

«تکمیل اولین سفر بدون سرنشین در جاده‌های اروپا توسط Oxbotica، نشان‌دهنده کلاس جهانی بخش خودرو بریتانیا است. اینکه یک شرکت بریتانیایی در خط مقدم فناوری است که ایمنی و راحتی را برای عموم به ارمغان می‌آورد، بسیار عالی است.

آزمایش Oxbotica از نظر ایمنی نیز موفقیت آمیز بوده است. در واقع این شرکت پوشش بیمه‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده که به طور خاص برای خطرات ناشی از فناوری خودران آن‌ها طراحی شده است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا