تکنولوژی

اسناد کمیسیون بورس آمریکا، ابعاد تازه‌ای از ماجرای خرید توییتر توسط ماسک را برملا کرد

اسناد کمیسیون بورس آمریکا، ابعاد تازه‌ای از ماجرای خرید توییتر توسط ماسک را برملا کرد

اطلاعات جدیدی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده، نشان می‌دهد که ایلان ماسک به مدت سه روز قبل از ارائه پیشنهاد خرید توییتر با هیئت مدیره این شرکت گفتگو داشته اما مشخص نیست که بحث اکانت‌های غیرواقعی در این جلسات مطرح شده است یا نه. به‌علاوه، جک دورسی به ماسک گفته بود که این شرکت باید خصوصی شود، با این حال او پیشنهاد ماندن در هیئت مدیره را رد کرده است.

اسنادی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شده نقطه نظر توییتر در روزهای منتهی به ارائه پیشنهاد خرید را نشان می‌دهد. ماسک ابتدا با جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توییتر تماس گرفت تا درباره مسیر آینده این شبکه اجتماعی گفتگو کنند. او همان روز در تماسی با یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر به نام «ایگان دوربان» درباره احتمال پیوستن به هیئت مدیره صحبت کرد.

مدیرعامل تسلا یک روز بعد با «برت تیلور»، رئیس هیئت مدیره و «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر حرف زد و نسبت به این شرکت ابراز علاقه کرد. ماسک گفت در حال بررسی ایده پیوستن به هیئت مدیره توییتر، خصوصی کردن این شرکت یا تاسیس یک شبکه اجتماعی جدید است.

ایلان ماسک در توییتر

جک دورسی ماسک را به خرید توییتر ترغیب کرد

طرفین پس از برگزاری جلساتی به همراه وکلا و سرمایه‌گذاران خود، توافق کردند که ایلان ماسک به هیئت مدیره بپیوندد. مدیرعامل تسلا 4 آوریل (15 فروردین) با دورسی تماس گرفت و هم‌بنیان‌گذار توییتر به او گفت باور دارد که این شرکت به عنوان یک شرکت خصوصی می‌تواند بهتر عمل کند. ماسک از دورسی که قرار بود هیئت مدیره را ترک کند، پرسید که آیا کرسی خود را حفظ می‌کند، اما با پاسخ منفی او روبرو شد.

در ادامه ماسک و آگراوال مباحثاتی درباره کسب و کار و محصولات توییتر انجام دادند. ولی مدیرعامل تسلا درست در آستانه پیوستن به هیئت مدیره از این تصمیم صرف‌نظر و اعلام کرد که می‌خواهد این شرکت را بخرد. اگرچه هیئت مدیره توییتر ابتدا با استراتژی قرص سمی می‌خواست مقابل پیشنهاد ماسک بایستد، اما بعدا با توجه به چالش‌های این شرکت در توسعه کسب و کار متوجه شد که ایلان ماسک احتمالا تنها کسی است که واقعا مایل به خرید این شرکت خواهد بود و با وجود ریسک‌های مالی می‌تواند کمپانی را بخرد. از سوی دیگر هیئت مدیره فهمیده بود که پیشنهاد نخست ماسک احتمالا بهترین پیشنهادی است که توییتر می‌تواند از او دریافت کند. بنابراین شرکت در نهایت این معامله را قبول کرد.

حالا با وجود این که اطلاعات کمیسیون بورس آمریکا نشان می‌دهد ایلان ماسک به مدت سه روز قبل از ارائه پیشنهاد خرید توییتر با این شرکت گفتگو داشته، اما او مدعی است که به آمار مربوط به کاربران اسپم و غیرواقعی در این شبکه اجتماعی مشکوک است و تا زمانی که از آمار این حساب‌ها مطمئن نشود، معامله پیش نمی‌رود.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا