فناوری

عکس |‌ نمایشگر آبشاری چهار طرف خمیده؛ پتنت جدید شیائومی!

عکس |‌ نمایشگر آبشاری چهار طرف خمیده؛ پتنت جدید شیائومی!

پتنتی که اخیرا شیائومی آن را ثبت کرده به طراحی گوشی‌های آینده این شرکت برمی‌گردد. این پتنت یادآور طراحی ظاهری گوشی می میکس آلفا – Mi Mix Alpha بوده که در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ به طور رسمی معرفی شد. نمایشگر گوشی در پتنت به گونه‌ای قرار گرفته که نه تنها کل قاب جلویی را پوشش می‌دهد، بلکه تا لبه‌های کناری و حتی پنل پشتی هم کشیده شده است. بر خلاف آنچه در می میکس آلفا دیده بودیم، در این پتنت دوربین‌ها و دکمه‌های گوشی کاملا زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌اند تا کاربر حین تماشای نمایشگر هیچ عامل مزاحمی را نبیند.

پتنت جدید شائومی

می میکس آلفا از نسبت شگفت‌انگیز صفحه به بدنه ۱۸۰.۶ درصدی برخوردار و نمایشگر آن نیز به دور گوشی پیچیده شده بود. روی قاب پشتی یک نوار عمودی به چشم می‌خورد تا دوربین اصلی در آنجا قرار بگیرد و بنابراین بخشی از بدنه فاقد نمایشگر بود. می میکس آلفا هیچ‌گاه به مرحله تولید انبوه نرسید و فقط یک نمونه از آن تولید شد. حالا به نظر می‌رسد چینی‌ها با پتنت جدیدشان قصد دارند روح تازه‌ای به سری میکس خود بدمند.

ماژول دوربین پنهان

پتنت جدید شائومی

پتنت جدید شیائومی نشان‌گر طراحی نوآورانه غول فناوری چینی بوده که با هدف افزایش ابعاد صفحه نمایش و ایجاد ظاهری زیبا و پریمیوم انجام شده است. نمایشگر آبشاری خمیده این طرح مفهومی را می‌توانیم نکته اصلی این طراحی بدانیم که تجربه کاربری شناور و یکپارچه‌ای به ارمغان می‌آورد. با قرار دادن ماژول دوربین‌ها زیر صفحه نمایش، دیگر نیازی به ناچ، پانچ هول یا مکانیسم پاپ‌آپ نخواهد بود و حاشیه صفحه نمایش در هر چهار طرف به طور کامل حذف شده‌اند.

فقدان حاشیه و دکمه‌ها

حاشیه

طراحان شیائومی در پتنت جدیدشان هر گونه حاشیه دور صفحه نمایش را حذف کرده‌اند و نه در بالا و پایین و نه در لبه‌ها هیچ حاشیه‌ای دیده نمی‌شود. بدین ترتیب طراحی لبه به لبه به معنای واقعی کلمه پیاده‌سازی می‌شود و حین کار با گوشی تجربه کاملا متفاوتی رقم خواهد خورد. قسمتی از نمایشگر که به پشت گوشی می‌رود نیز کاملا یک دست بوده و هیچ المانی (از قبیل دوربین، فلش یا میکروفون) مزاحم شما نیست.

قرارگیری دوربین و جداسازی پنل‌ها

دوربین

در پتنت جدید شیائومی نمایشگر دیوایس در پنل جلویی یک برش مخفی برای دوربین سلفی و در پنل پشتی سه برش برای دوربین اصلی دارد. بنابراین احتمالا دوربین اصلی از نوع سه‌گانه خواهد بود تا کیفیت تصاویر در حد و اندازه‌های یک پرچمدار باقی بماند. قسمت میانی پنل پشتی نیز با یک پنل کوچک‌تر جدا شده که هنوز عملکردش برای ما مشخص نیست. ممکن است این قسمت تنها برای جلوگیری از یکنواختی طراحی ایجاد شده و یا کارایی متفاوتی داشته باشد.

تجربه پیشین شیائومی در حوزه گوشی‌هایی با نمایشگر آبشاری تنها با می میکس آلفا بوده که آن هم هیچ‌گاه به مرحله تولید انبوه نرسید. اما با این وجود طراحان چینی نشان دادند حد و مرزی برای خلاقیتشان وجود ندارد و می‌خواهند در ظاهر اسمارت فون‌ها انقلاب به‌پا کنند. متاسفانه چالش‌هایی بر سر راه تولید انبوه می میکس آلفا وجود داشت که در نهایت منجر به عدم عرضه تجاری دیوایس شد. آقای لی جون، بنیان‌گذار شیائومی در آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرد می میکس آلفا تنها یک پروژه تحقیقاتی بود اما تمرکز کمپانی روی توسعه نسل بعدی می میکس آلفا رفته است.

طراحی

طراحی

پتنت جدید شیائومی طرحی از یک اسمارت فون خاص بوده که با نمایشگر آبشاری خود، ادامه‌دهنده مسیر می میکس آلفا خواهد بود و ظاهری کاملا متمایز دارد. صفحه نمایش آبشاری، دوربین زیر نمایشگر، فقدان حاشیه و دکمه‌های فیزیکی لبه همگی باعث می‌شوند تا حین کار با دیوایس احساس محدودیت به شما القا نشود. امیدواریم شیائومی هرچه زودتر به سراغ تولید یک محصول تجاری بر پایه این طرح مفهومی برود تا دوباره خلاقیت در دنیای تلفن‌های هوشمند زنده شود.

۲۲۷۲۲۷

حتما بخوانید : تخریب آیفون توسط گوگل

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا