تکنولوژی

5 راه حل ساده برای مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون

5 راه حل ساده برای مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون، اختلالات زیاد دیگری را روی گوشی آیفون شما به همراه خواهد داشت. اگر گوشی شما دارای گارانتی است، بهترین کار این است که آن را به نزدیک‌ترین مرکز خدمات ببرید، در غیر این صورت خودتان باید به دنبال راهی برای رفع این مشکل بگردید. قبل از این‌که جلوتر برویم، باید به وضوح این نکته را اشاره کنیم که روش‌های توصیه شده در این مقاله مشکل دکمه هوم برای تمامی مدل‌های آیفون، آیپد و یا آیپاد که دارای این دکمه هستند را در بر می‌گیرد. مهم نیست آیفون 6 یا آیفون 8 داشته باشید، اگر دکمه هوم شما کار نمی‌کند می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید.

1- اضافه کردن ویژگی AssistiveTouch Home Button به صفحه نمایش

آیفون قابلیت‌های مخفی زیادی دارد. یکی از این ویژگی‌ها که به شما کمک می‌کند مشکل کار نکردن دکمه هوم را حل کنید، AssistiveTouch نام دارد. کمپانی اپل این ویژگی را طوری طراحی کرده تا کاربرانی که برای استفاده از دکمه فیزیکی هوم دچار مشکل هستند، اختلالی در کارکرد روی آیفون خود حس نکنند.

به راحتی می‌توانید از قسمت تنظیمات گوشی، AssistiveTouch را فعال کرده تا یک دکمه هوم نرم‌افزاری روی صفحه نمایش آیفون شما ظاهر شود. این کار باعث تعمیر دکمه هوم شما نخواهد شد اما با استفاده از آن اختلالی روی دیوایس خود حس نخواهید کرد.

مراحل زیر را در پیش بگیرید تا دکمه هوم از طریق AssistiveTouch روی صفحه نمایش داده شود:

  1. مسیر Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch را در پیش بگیرید. اگر از نسخه‌های قدیمی آیفون استفاده می‌کنید باید به مسیر Settings > General > Accessibility > AssistiveTouch بروید. اگر در حال حاضر نمی‌توانید از اپی که در حال اجرای آن هستید خارج شده و به تنظیمات بروید، باید آیفونتان را ریستارت کرده تا دوباره به صفحه هوم دسترسی داشته باشید.
  2. در این قسمت کافیست تا چراغ کناری گزینه AssistiveTouch را روشن کنید. حالا شما یک دکمه نیمه شفاف روی صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد. روی آن لمس کنید تا منو برایتان ظاهر شود. کافیست تا روی گزینه Home بروید تا متوجه شوید دقیقا کارایی دکمه هوم را دارد.
  3. می‌توانید دکمه AssistiveTouch را روی صفحه آیفون خود حرکت دهید تا مزاحم کار شما نشود. همچنین می‌توانید به کمک سیری (Siri) هر زمان که خواستید این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنید.

توصیه می‌کنیم کمی زمان بگذارید تا آپشن‌هایی که دوست دارید روی AssistiveTouch برایتان نمایش داده شود را از قسمت تنظیمات شخصی‌سازی کنید تا این دکمه برایتان تا حد ممکن مفید باشد. اگر بخواهید تنها به عنوان دکمه هوم از این ویژگی استفاده کنید، به منوی پاپ آپ آن نیازی نخواهید داشت.

5 راه حل ساده برای حل مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون 1

2- دکمه هوم را دوباره کالیبره کنید

در این بخش از کلمه دوباره کالیبره کردن استفاده می‌کنیم چراکه به نظر می‌رسد منبع قطعی در مورد این روش وجود داشته باشد. اما چیزی که مسلم است به کار بردن این روش باعث می‌شود تا دکمه هوم آیفون شما در صورت عدم کارکرد، دوباره سلامت شود!

به خاطر داشته باشید که این روش تنها برای دیوایس‌های اپل که دارای دکمه هوم هستند، قابل اجرا خواهد بود. بدترین اتفاقی که طی انجام این روش می‌توانید تجربه کنید این است که تاثیری در رفع مشکل شما نداشته باشد، پس با خیال راحت آن را انجام دهید.

  1. یکی از اپلیکیشن‌هایی که به صورت پیش‌فرض روی دیوایس شما نصب شده است را اجرا کنید. برای مثال می‌توانید از اپلیکیشن‌های Notes, Calendar, Reminders و یا Photos استفاده کنید.
  2. حالا دکمه بالایی یا کناری آیفون خود را تا زمانی که عبارت Slide to power off روی صفحه نمایش، ظاهر نشده است نگه دارید. اگر هیچ اتفاقی نیوفتاد باید دکمه صدا را همزمان با دکمه ذکر شده نگه دارید.
  3. آیفون خود را خاموش نکنید. به جای این کار دکمه هوم را فشار داده و برای ده ثانیه تا وقتی که عبارت فوق از بین برود و از برنامه خارج شوید، نگه دارید.

کار شما در این مرحله به پایان می‌رسد. این روش رفع مشکل هوم در گوشی‌های آیفون 6S و نسخه‌های قدیمی‌تر به علاوه دکمه هوم لمسی آیفون 7 و 8 موثر خواهد بود. اگر کالیبره کردن مجدد دکمه هوم تاثیری روی کارکرد آن نداشت، توصیه می‌کنیم چندین بار این کار را تکرار کنید. برخی از کاربران در این خصوص اظهار داشتند که بعد از انجام سه یا چهار بار این مرحله، دکمه هوم آن‌ها تعمیر شده است.

5 راه حل ساده برای حل مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون 2

3- آیفون خود را بازیابی کنید

این روش کمی زمانبر خواهد بود اما باز هم ارزش آن را دارد که برای رفع مشکل کار نکردن دکمه هوم آن را به کار ببرید. در اکثر مواقع زمانی‌که دکمه هوم گوشی شما کار نمی‌کند به دلیل بروز مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری روی آیفونتان خواهد بود. شما می‌توانید به راحتی با بازیابی دیوایس خود با استفاده از حالت DFU این کار را انجام دهید.

زمانی که از این روش استفاده می‌کنید، تمامی دیتاهای آیفون شما پاک خواهد شد. به همین دلیل هم باید حواستان باشد که قبل از انجام این روش، از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. همچنین باید برای انجام این روش حداقل یک ساعت وقت بگذارید. بازیابی دیوایس هوشمند با استفاده از حالت DFU باعث می‌شود تا تمامی بیت‌های نرم‌افزار و سخت افزار شما از نو نوشته شود و این کار مدتی زمان‌بر است.

اگر با استفاده از روش DFU باز هم دکمه هوم شما کار نکرد، قطعا مشکل سخت افزاری پیدا کرده است. بازیابی سخت افزار به روش DFU را در اینجا مطالعه کنید. البته در ادامه دو روش دیگر برای رفع کار نکردن هوم آیفون برایتان داریم.

5 راه حل ساده برای حل مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون 3

4- با استفاده از الکل ایزوپروپیل دکمه هوم را تمیز کنید

از دکمه هوم آیفون زیاد استفاده می‌شود، به همین دلیل هم طبیعیست که گرد و غبار و چربی روی آن بنشیند. این کثیفی ممکن است مکانیزم کارکرد این دکمه را مسدود کرده و در نهایت خرابی آن را به همراه داشته باشد. اگر از آیفون 7 یا 8 استفاده می‌کنید این روش به دردتان خواهند خورد چراکه این گوشی‌ها دارای دکمه مکانیکی نیستند.

روش درست برای تمیز کردن دکمه هوم آیفون به شرح مراحل زیر است:

  1. با استفاده از یک تکه پارچه میکروفایبر تمیز و خشک شروع به تمیز کردن دکمه هوم کنید.
  2. اگر این روش جواب نداد، به آرامی پارچه مورد نظر را با الکل ایزوپروپیل 98-99 درصد مرطوب کنید. الکل در هوا تبخیر می‌شود به همین دلیل هم به اجزای آیفون شما آسیب نخواهد زد.
  3. الکل را روی دکمه هوم بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید. همان‌طور که روی دکمه هوم کلیک می‌کنید، الکل باید به سمت داخل رفته و تمامی آلودگی‌های موجود را پاک کند.

5 راه حل ساده برای حل مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون 4

5- از شارژر برای فشار ایجاد کردن روی دکمه هوم استفاده کنید

دکمه هوم به سایر اجزای داخلی آیفون با استفاده از یک کابل شکننده در نزدیکی درگاه شارژ متصل می‌شود. برخی از افراد با اعمال فشار کمی در این ناحیه، دکمه هوم خود را تعمیر کرده‌اند؛ دلیل این اتفاق به احتمال زیاد به خاطر این است که دکمه هوم به کابل خود متصل می‌شود.

توجه داشته باشید که هنگام انجام این روش باید نهایت دقت را داشته باشید؛ چراکه هیچ چیزی داخل دیوایس آیفون شما نباید از شدت فشار زیاد بشکند. علاوه‌بر این احتیاط کنید که لایتنینگ یا کانکتور 30 پین داخل درگاه شارژ که جدا کردن آن تقریبا غیرممکن است را نشکنید.

برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کابل شارژ آیفون خود را وارد دیوایس کنید.
  2. به آرامی پشت کانکتور (که نزدیک به پایین آن است) را فشار داده و آن را به سمت دکمه هوم حرکت دهید.
  3. همزمان با چند بار کلیک کردن روی دکمه هوم، فشار را روی این نقطه حفظ کنید.

این کار باعث می‌شود تا دکمه هوم آیفون شما برای چند هفته و یا بیشتر کار کند. با این حال باید بدانید که احتمالا وقت آن رسیده که دکمه هوم را تعویض کنید. اگر از آیفون 7 به بالا استفاده می‌کنید، امکان تعویض دکمه هوم وجود ندارد به همین دلیل هم به یک گوشی جدید نیاز خواهید داشت.

5 راه حل ساده برای حل مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون 5

چگونه دکمه هوم را جایگزین کنیم؟

اگر آیفون شما کمتر از یک سال است که خریداری شده، احتمالا می‌توانید از گارانتی آن استفاده کنید. این بدان معناست که شما باید به نزدیک‌ترین مرکز خدمات محل زندگی خود بروید تا دکمه هوم گوشی شما را رایگان تعویض کنند. متاسفانه اکثر آیفون‌هایی که دچار مشکل در دکمه هوم می‌شوند بیشتر از یک سال است که خریداری شده‌اند اما خبر خوب اینجاست که با پرداخت مبلغ می‌توانید اقدام به تعویض این دکمه از طریق مراکز تعمیر کنید.

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا