بازی

احتمال گسترش مجموعه بازی SteamWorld در ژانرهای بیشتر

احتمال گسترش مجموعه بازی SteamWorld در ژانرهای بیشتر

به‌تازگی بریان سیگورگیرسون، مدیر مجموعه SteamWorld، در مصاحبه‌ای با Xbox Expansion Pass اعلام کرد که استودیو Thunderful قصد دارد این سری را در ژانر و مسیرهای جدید ادامه دهد و در همین حال، ساخت دنباله‌های آینده برای بازی‌های اخیر این مجموعه را رد نمی‌کند. از زمان عرضه اواین نسخه بازی SteamWorld در سال ۲۰۱۰، تاکنون پنج نسخه در ژانرهای مختلف منتشر شده است که شامل SteamWorld Tower Defense ،SteamWorld Dig ،SteamWorld Heist ،SteamWorld Dig 2 و SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech می‌شوند.

در حال حاضر چندین نسخه معرفی نشده از سری SteamWorld درکنار دو بازی SteamWorld Headhunter که در نوامبر ۲۰۲۱ و SteamWorld Build که ماه گذشته معرفی شد، در دست توسعه هستند. سیگورگیرسون در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود تایید کرد که سری SteamWorld می‌تواند در هر ژانری توسعه یابد؛ بااین‌حال او ورود به سبک ترسناک را برای این سری دشوار می‌داند و آن را در صدر فهرست پیشنهادها نمی‌بیند.

گیم پلی بازی SteamWorld Dig 2

مدیر مجموعه SteamWorld در ادامه توضیح داد: «آیا ژانری وجود دارد که ما احساس کنیم اجازه‌ی ورود به آن را نداریم؟ نه واقعا این موضوع وجود ندارد. من واقعا این ایده را دوست دارم که سری SteamWorld در هر جهت قابل گسترش است. تاکنون بازی‌های کارتی، شهرسازی، دانجن، Dig، تاکتیکال نوبتی و دفاع از برج را توسعه داده‌ایم. حالا این عالی نیست که بتوانیم با هر معرفی نسخه‌ی جدید، طرفداران را غافلگیر کنیم؟ این برای من خیلی جالب به نظر می‌رسد.

حال روش متقابل را به صورتی تصور کنید که ما در یک ژانر محبوس شده بودیم و فقط توسعه‌ی دنباله‌های یکسان را ادامه می‌دادیم. این واقعا خسته‌کننده بود. آیا دوست داشتید هر بار که با سازندگان صحبت می‌کردید از آن‌ها بپرسید که نسخه سی و پنجم بازی SteamWorld Dig چه تفاوتی با نسخه سی و چهارم دارد؟ من فکر می‌کنم توسعه به این شیوه بدون محدودیت بهتر است؛ بنابراین ما از ورود به هیچ ژانری نمی‌ترسیم و آماده‌ایم هر پیشنهادی که منطقی باشد را قبول کنیم».

شخصیت اصلی بازی SteamWorld Dig

سیگورگیرسون در ادامه اضافه کرد که گفته‌ی او به این معنا نیست که سازندگان در آینده به ساخت دنباله‌ی بازی‌های منتشر شده به مانند SteamWorld Dig 3 تمایلی نداشته باشند. سیگورگیرسون افزود: «ما قبلا یک دنباله به مانند SteamWorld Dig 2 ساخته‌ایم. فکر می‌کنم عملکرد ما نیز مانند بازیکنان است؛ به این صورت که می‌نشینیم و این بازی‌ها را تجربه می‌کنیم و از انجام آن‌ها بسیار لذت می‌بریم. ما موضوع‌ها را به این شکل ادامه می‌دهیم و به آینده‌ی آن فکر می‌کنیم.

منظورم این است که ساخت دنباله‌، همیشه می‌تواند یکی گزینه باشد و عالی است. اگر یک بازی‌ بسازیم که عملکرد نامطلوبی داشته باشد، دنباله آن را نخواهیم ساخت؛ زیرا احتمالا نتوانیم سرمایه خود را ازطریق درآمدزایی پس بگیریم. درواقع اگر ما یک بار با عرضه یک بازی [بی‌کیفیت] بازیکنان را آزار دادیم، نباید آن را دوباره انجام دهیم. بااین‌حال اگر بازیکنان برخی آثار را دوست دارند، مطمئنا توسعه دنباله‌ی آن یک دیدگاه منفی نخواهد بود».

پوستر بازی SteamWorld Build

به‌نظر می‌رسد سازندگان سری SteamWorld می‌توانند برای آینده‌ی مجموعه خود، از ترکیب تجربه‌ی سایر استودیوهای بازی‌سازی استفاده کنند. بازی SteamWorld Build که توسط استودیوی داخلی Thunderful Station ساخته شده است، به‌صورت ترکیبی از دو بازی Anno و Dungeon Keeper توصیف می‌شود. شرکت Thunderful درباره‌ی این بازی گفته است:

«طبق سنت این مجموعه، بازی SteamWorld Build یک ژانر شناخته شده را انتخاب می‌کند و به آن پیچیدگی منحصربه‌فردی می‌بخشد. این بازی تجربه‌ای از شهرسازی چند سطحی را ارائه می‌دهد که شما را قادر می‌کند یک شهر پررونق روی زمین بسازید. در همین حال باید انواع منابع ارزشمند و معدنی را استخراج کنید و هیولاهایی که از زیر زمین می‌آیند را از پیش رو بردارید».

یک نسخه دمو از بازی SteamWorld Build هم‌اکنون روی فروشگاه استیم در دسترس قرار دارد. این بازی قرار است در سال جاری میلادی روی پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا