اینترنت

گوگل احتمالا فضای ابری ذخیره‌سازی فایل‌های بکاپ واتس‌اپ را محدود می‌کند

گوگل احتمالا فضای ابری ذخیره‌سازی فایل‌های بکاپ واتس‌اپ را محدود می‌کند

گوگل چند وقت پیش دسترسی به فضای نامحدود ذخیره‌سازی در سرویس Photos را غیرفعال کرد. حالا به نظر می‌رسد که محدودیت‌ها قرار است کمی بیشتر شود و در آینده فقط بتوانید از بخش کوچکی از داده‌های واتس‌اپ به‌صورت رایگان در فضای ابری گوگل پشتیبان بگیرید.

چند ماه پیش مشخص شد که واتس‌اپ در حال کار روی گزینه‌ای است که در صورت اجرا اجازه تعیین اندازه فایل پشتیبان را می‌دهد. در آن زمان تصور می‌شد که این قابلیت برای حذف یا حداقل محدودسازی فضای رایگان ذخیره‌سازی پشتیبان واتس‌اپ در گوگل درایو در نظر گرفته شده. حالا وب‌سایت WABetaInfo در نسخه جدید بتای این پیام‌رسان کدهای تازه‌ای پیدا کرده که از محدودیت‌های جدید در ذخیره‌سازی پشتیبان‌های بزرگ خبر می‌دهد.

در بخشی از این کدها گفته شده این تغییر چگونه به اطلاع کاربر خواهد رسید و چگونه از نوتیفیکیشن‌ها استفاده می‌شود تا اگر فضای ذخیره‌سازی در حال پر شدن بود، به شما هشدار داده شود. طبق اطلاعاتی که قبلا منتشر شده بود، قرار بود فضای رایگان ذخیره‌سازی به سقف 2 گیگابایت محدود شود. اکنون در این کدها اطلاعاتی در تایید یا رد این مسئله ارائه نشده، ولی مطمئنا محدودیتی در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

گوگل احتمالا فضای ابری ذخیره‌سازی فایل‌های بکاپ واتس‌اپ را محدود می‌کند

حداکثر فضای پشتیبان واتس‌اپ احتمالا 2 گیگابایت می‌شود

اگر فایل‌های رسانه‌ای سنگینی نداشته باشید، 2 گیگابایت برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات شما کافیست. ولی اگر ویدیوها و آهنگ‌های زیادی دارید، احتمالا باید اشتراک گوگل وان را تهیه کنید یا به ذخیره‌سازی محلی اطلاعات بپردازید.

فعلا اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست و نمی‌دانیم که این تغییر ممکن است چه زمانی روی نسخه نهایی پیام‌رسان واتس‌اپ اعمال شود.

گفتنی است که اپل هم در پلتفرم iOS اجازه دسترسی نامحدود به فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود را نمی‌دهد. به عبارت دیگر، برای ذخیره‌سازی پشتیبان‌های واتس‌اپ روی آیفون هم با محدودیت مواجه هستید و نمی‌توانید همه داده‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا