علم و دانش

پایان کار خودروی غول‌پیکر محبوب/ عکس

پایان کار خودروی غول‌پیکر محبوب/ عکس

پیکاپ دوج رم TRX ۱۵۰۰ از زمان رونمایی رسمی در سال ۲۰۲۰، همواره به‌عنوان یک هیولا در میان علاقه‌مندان به خودروهای پیکاپ شناخته می‌شده. این خودرو از یک موتور ۲.۶ لیتری سوپرشارژ Hellcat بهره می‌برد که قدرتی ۷۰۲ اسب بخاری را تولید کرده و گشتاوری بیش از ۸۸۱ نیوتن متر را تولید می‌کند.

این خودرو قادر است ظرف کمتر از پنج ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برسد و به یکی از سریعترین خودروهای پیکاپ فول سایز بازار تبدیل شود.

این عملکرد خیره‌کننده RAM ۱۵۰۰ TRX بسیاری افراد را به شدت مشتاق عرضه مدل ۲۰۲۴ این خودرو کرده بود. با این حال، مدتی پیش به‌طور رسمی تایید شد که این نسل از سری پیکاپ‌های فوق‌العاده محبوب در پایان سال ۲۰۲۳ از خط تولید خارج خواهند شد.

خداحافظی با سلطان وانت‌های غول‌پیکر آمریکایی/ عکس

با این وجود رم اعلام کرده که به پاس عملکرد فنی و تجاری مثال‌زدنی این پیکاپ تا به امروز، مدل ویژه ۲۰۲۴ خودروی دوج رم TRX ۱۵۰۰ Final Edition با یک موتور V۸ سوپرشارژ روانه بازار خواهد شد تا علاقمندان به این خودروها بتوانند وداعی شایسته با آن داشته باشند.

نسخه Final این خودروی پیکاپ در سه ماه چهارم سال جاری با قیمت سنگین ۱۱۷ هزار دلاری روانه بازار خواهد شد. علاوه بر این، احتمالا این نسخه ویژه تنها در ۴۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. اما آیا این نسخه ویژه ارزش خرید خواهد داشت؟

دوج رم TRX ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴؛ اتومبیلی شگفت‌انگیز برای عاشقان پیکاپ‌های قدرتمند

نسخه نهایی رم ۱۵۰۰ تی آر ایکس ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V۸ البته تغییر چندانی در پیشرانه و سیستم انتقال قدرت ایجاد نمی‌کند. با این وجود، برخی رنگ‌های جدید و قابلیت‌های پریمیوم را به مدل سال گذشته اضافه می‌کند.

این مدل در هشت رنگ مجزا قابل خرید خواهد بود که سه‌تای آن‌ها به‌طور اختصاصی در این مدل حضور دارند. علاوه بر این، رینگ این خودرو نیز رنگ‌بندی بسیار خاص و جذابی داشته و رنگ‌های به کار رفته در تزیینات بالای خودروی نیز با رینگ، هماهنگ خواهد بود.

خداحافظی با سلطان وانت‌های غول‌پیکر آمریکایی/ عکس

همچنین کابین خودرو نیز با بهبودهای چشمگیری در طراحی روبرو شده است. به‌طور خاص، دوخت‌های صندلی این خودرو مفرغی رنگ بوده و لوگوی جذاب TRX هم روی صندلی قابل مشاهده است. علاوه بر این، پانل پیشخوان راننده این خودرو از فیبر کربن ساخته شده و لوگوی TRX هم در بخش‌های مختلفی از داشبورد قابل مشاهده است. همچنین، یک پلاک ویژه هم در این خودرو تعبیه شده که شماره مدل خریداری شده در آن درج شده است.

دوج رم TRX ۱۵۰۰ در بخش تکنولوژی‌های به کار رفته در کابین هم وضعیت بسیار مناسبی داشته و از یک سیستم صوتی متشکل از ۱۹ اسپیکر بهره می‌برد. بعلاوه، آینه دیجیتالی و پانل HUD هم از دیگر مشخصات این پیکاپ جذاب و کامل به شمار می‌روند.

علاوه بر این، از قابلیت‌های ایمنی این خودرو هم می‌توان به حسگرهای نقطه کور، هشدار نزدیک شدن به تقاطع و تکنولوژی ParkSense اشاره کرد.

به این ترتیب، با وجود این که سال ۲۰۲۳ سال تلخی برای علاقمندان به پیکاپ صاحب‌نام رم ۱۵۰۰ تی آر ایکس است، اما این سری خودروها هنوز به‌طور کامل با بازار وداع نکرده و سال آینده هم در نسخه‌ای ویژه در اختیار هواداران قرار خواهد گرفت. البته در آینده نیز مدل برقی Ram ۱۵۰۰ در نوبت رونمایی قرار داشته و انتظار می‌رود که به‌زودی اطلاعات بیشتری در خصوص آن منتشر شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در بیکینگ مراجعه کنید.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا