اینترنت

اولین تصویر منتسب به iOS 16 ویجت‌های جدید سیستم عامل بعدی اپل را نشان می‌دهد

اولین تصویر منتسب به iOS 16 ویجت‌های جدید سیستم عامل بعدی اپل را نشان می‌دهد

اپل چند روز پیش iOS 15.3 را برای رفع باگ‌های امنیتی منتشر کرد. حالا اگرچه زمان زیادی تا انتشار iOS 16 باقی مانده، ولی اولین تصویر منتسب به این سیستم عامل منتشر شده و تغییراتی مثل ویجت‌های تعاملی و آیکون‌های جدید را نشان می‌دهد.

صفحه توییتر LeaksApplePro اسکرین‌شاتی را از iOS 16 به اشتراک گذاشته که ویجت‌های تعاملی بزرگی در آن دیده می‌شود. این ویجت‌ها نه فقط میزبان اپلیکیشن‌ها بلکه میزبان ویجت‌های کنترل سنتر و میانبرهای دیگر هستند. ویجت‌های جدید به‌صورت داخلی با عنوان InfoShack شناخته می‌شوند ولی مشخص نیست که این نام تا انتها همراه iOS 16 بماند.

ویجت‌های InfoShack به کاربران اجازه می‌دهند کنترل بیشتری بر اجزای صفحه داشته باشند. به‌علاوه، کاربران سریع‌تر می‌توانند به قابلیت‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند و اطلاعات بیشتری را با یک نگاه دریافت کنند.

تصویر iOS 16

طراحی مشابه مک او اس مانتری آیکون‌های iOS 16

این تصویر همچنین بازطراحی بخشی از آیکونها را نشان می‌دهد. در واقع، طراحی این آیکون‌ها تا حدی شبیه آیکون‌های مک اواس مانتری شده است. این یعنی اپل احتمالا می‌خواهد طراحی آیکون‌های خود را در سیستم عامل‌های مختلفش یکسان کند. با این حال، فعلا برای نتیجه‌گیری خیلی زود است. چون در حال حاضر حتی نمی‌توانیم صحت این اسکرین‌شات را تایید کنیم.

انتظار می‌رود اپل طبق معمول از iOS 16 در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود رونمایی کند. چندی قبل شایعه شده بود که کوپرتینویی‌ها با انتشار iOS 16 و iPadOS 16 پشتیبانی از برخی دستگاه‌ها از جمله آیفون 6s را متوقف می‌کنند. این شرکت در دو سال اخیر به عرضه جدیدترین آپدیت سیستم عامل‌های خود برای چند محصول ثابت ادامه داده بود. اما به نظر می‌رسد که این قاعده بالاخره رو به پایان است.

اپل همچنین احتمالا در WWDC 2022 از نسخه جدید مک اواس، واچ اواس و تی‌وی اواس پرده برمی‌دارد. این مراسم معمولا در حوالی ماه خرداد برگزار می‌شود و امسال هم باید منتظر این رویداد در همین بازه زمانی باشیم.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا