بازی

مشخصات جدید کارت گرافیک RTX 4080؛ از حافظه ۲۳ گیگابیتی تا توان ۳۴۰ وات

مشخصات جدید کارت گرافیک RTX 4080؛ از حافظه ۲۳ گیگابیتی تا توان ۳۴۰ وات

Kopite7kimi منبع افشای اطلاعات غیررسمی انویدیا مشخصات جدیدی را به کارت گرافیک نسل جدید NVIDIA GeForce RTX 4080 نسبت داده که به سرعت ۲۳ گیگابیت برثانیه‌ی حافظه گرافیکی آن اشاره دارد. براساس گزارش منتشر شده، بیشتر مشخصات فنی منتسب به کارت گرافیک GeForce RTX 4080 بدون تغییر می‌مانند، اما قسمت‌هایی که نسبت به شایعات قبلی تغییر کرده نیز به سرعت حافظه و توان مصرفی آن مربوط می‌شوند. ظاهراً انویدیا در این کارت از ماژول‌های حافظه‌ GDDR6X سریع‌تر مایکرون استفاده کرده که این کار منجر به افزایش جزئی TBP این کارت از ۳۲۰ به ۳۴۰ وات شده است.

در کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 با یک GPU ضعیف‌تر AD103-300 مواجه هستیم که ۱۰۲۴۰ هسته را در قالب ۸۰ واحد SM در خود جای می‌دهد. این GPU از ۶۴ مگابایت حافظه کش L2 و حداکثر ۲۲۴ واحد ROP برخوردار است. حافظه GeForce RTX 4080 از نوع GDDR6X و با حجم ۱۶ گیگابایت تعیین شده که سرعت آن به ۲۳ گیگابیت برثانیه‌ ازطریق یک رابط گذرگاه ۲۵۶ بیتی می‌رسد.

طراحی احتمالی کارت گرافیک GeForce RTX 4080

در حال حاضر انتظار می‌رود که کارت‌های گرافیک سری RTX 40 در ماه اکتبر به بازار عرضه شوند. گفته می‌شود RTX 4090 اولین مدلی است که از آن رونمایی خواهد شد هرچند شرکای تجاری انویدیا هنوز از تاریخ دقیق عرضه این محصولات بی‌خبرند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا