اینترنت

اینتل می‌خواهد سالانه میلیون‌ها کارت گرافیک Arc به دست گیمرها برساند

اینتل می‌خواهد سالانه میلیون‌ها کارت گرافیک Arc به دست گیمرها برساند

«راجا کادوری»، مدیر واحد GPU اینتل به خوبی از وضعیت ناخوشایند بازار کامپیوترهای گیمینگ آگاه است. میزان تقاضا برای پردازشگرهای گرافیکی بسیار بیشتر از سطح تولیدات بوده، به همین منظور کادوری وعده داده که اینتل می‌خواهد سالانه میلیون‌ها کارت گرافیک Arc به دست گیمرها برساند.

مدیر بخش پردازشگرهای گرافیکی اینتل در پاسخ به مقاله وب‌سایت PC Gamer درباره کمبود GPU گفت: «این مشکل برای گیمرهای PC و کلیت صنعت بسیار جدی است. اینتل سخت تلاش می‌کند تا مسیری برای دستیابی به این هدف بیابد و سالانه میلیون‌ها کارت گرافیک Arc را به دست گیمرهای PC برساند.»

اگرچه این پیشنهاد را نباید به عنوان یک تعهد رسمی در نظر گرفت، ابراز همدردی اینتل نشان می‌دهد که آن‌ها از شرایط آگاه و به دنبال حل مشکل هستند. با توجه به این که اینتل منابع گسترده‌ای در زمینه تولید تراشه دارد و در حقیقت به تازگی به رتبه دوم فروشنده تراشه رسیده، آن‌ها توانایی‌های کافی برای رفع نیاز بخش مهمی از بازار را در اختیار دارند.

اینتل آرک

اینتل می‌خواهد برای ماینرها ASIC بسازد

با این حال، تراشه‌ساز آمریکایی قبلا تایید کرده بود که قرار نیست قابلیت استخراج رمزارز را مشابه انویدیا در محصولات خود قفل کند. این شرکت در واقع به دنبال ساخت یک ASIC اختصاصی موسوم به Bonanza Mine است. احتمالا آن‌ها از طریق این محصول می‌خواهند تقاضا برای پردازشگرهای گرافیکی گیمینگ را کنترل کنند.

معماری اینتل آرک در سال 2021 در رویداد Architecture Day معرفی شد. اولین GPU آرک Alchemist بر اساس معماری Xe HPG و لیتوگرافی 6 نانومتری FinFET ساخته می‌شود. این لیتوگرافی پیش‌تر در ساخت رادئون RX 6500 XT به کار رفته بود.

حالا در حین این که منتظر کارت گرافیک‌های جدید Arc هستیم، می‌توانیم از والپیپرهای تازه‌ای استفاده کنیم که صفحه توییتر IntelGraphics به اشتراک گذاشته است. برای دانلود این والپیپرها که یکی از آن‌ها را در بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا