تکنولوژی

آنر شیائومی را در بازار گوشی هوشمند چین پودر کرده است

آنر شیائومی را در بازار گوشی هوشمند چین پودر کرده است

موسسه IDC در جدیدترین گزارش خود گفته است که بازار گوشی هوشمند چین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ رشد ۳.۵ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته است و حدود ۸۳.۴ میلیون دستگاه در این مدت عرضه شده است. در مجموع، در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲۹ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ در چین عرضه شد که نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد. اما پنج شرکت برتر در بازار چین به‌ترتیب اپل، آنر، ویوو، اوپو و شیائومی بوده‌اند.

بازار گوشی هوشمند چین

همانطور که ملاحظه می‌کنید، شیائومی علیرغم همه سروصدایی که در ماه‌های اخیرا ایجاد کرده بود، همچنان در رده پنجم بازار چین قرار دارد، اما آنر بعد از اپل توانسته با در اختیار گرفتن ۱۷ درصد از سهم بازار چین و عرضه ۱۴.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در رده دوم جای بگیرد. نکته جالب‌تر اینکه آنر رشد ۲۵۳.۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است و این واقعا شگفت‌انگیز است.

مطالب مرتبط:

  • آنر گوشی‌های سری X30 را معرفی کرد
  • مشخصات کامل گوشی تاشوی آنر مجیک V فاش شد

رشد آنر بیشتر به‌خاطر معرفی سری آنر ۶۰ و سری X30 در ماه دسامبر بوده است. اما این شرکت تمرکز خود را روی گوشی‌های میان‌رده تا بالارده گذاشته و سری آنر ۵۰ این شرکت نیز جزو محبوب‌ترین‌ها در بازار است.

بازار گوشی هوشمند چین

حالا با شروع سال جدید ۲۰۲۲، شرکت‌های چینی بار دیگر در کورس رقابت با یکدیگر قرار گرفته‌اند و قرار است در رویداد MWC که از ۲۸ فوریه تا ۳ مارس برگزار خواهد شد محصولات مختلف خود را معرفی کنند که آنر نیز جزو آن‌ها خواهد بود. آنر احتمالا در این نمایشگاه از گوشی تاشو آنر مجیک V، یک لپ تاپ مجیک بوک و چند محصول دیگر رونمایی خواهد کرد. ضمنا احتمال معرفی نسخه جهانی گوشی آنر مجیک ۳ نیز در این رویداد وجود دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقاتی در این رویداد می‌افتد.

منبع: Gizchina

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا