فناوری

نتیجه حمله پهپاد به هواپیمای چند صد میلیون دلاری روسیه / عکس

نتیجه حمله پهپاد به هواپیمای چند صد میلیون دلاری روسیه / عکس


دریافت 3 MB

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، یک گروه مخالف دولت بلاروس دو روز پیش مدعی شده که هواپیمای برییف آ ۵۰ روسیه را در خاک بلاروس هدف قرار داده است.

این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صدها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبردهای مدرن است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این گروه پارتیزان بلاروسی در حمله به برییف آ ۵۰ از دو پهپاد استفاده کرده بود که با توجه به ابعاد بزرگ هواپیما کار چندان مشکلی نیست. البته آن‌ها مدعی بودند که آواکس گرانقیمت روسیه در چند نقطه از جمله قسمت‌های جلویی و مرکزی بدنه و آنتن رادار آسیب جدی وارد کرده‌اند. آن‌ها در توییتر نوشتند: «این هواپیما قطعا به هیچ کجا پرواز نخواهد کرد.»

با این حال تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده چندان با ادعای آسیب جدی دیدن هواپیمای روسی جور در نمی‌آید. در این تصاویر اثری از شکستگی و تخریب گسترده در بدنه و رادار هواپیما دیده نمی‌شود.

هواپیمای چند صد میلیون دلاری روسیه پس از حمله پهپادی / عکس

البته در این تصاویر که از ماهواره‌های تجاری گرفته شده است می‌توان رد سایه‌هایی را روی ریدوم (آنتن‌پوش) و بال راست هواپیما مشاهده کرد.

هر چند این سایه‌ها را می‌توان به آسیب‌های ناشی از حمله ربط داد اما به باور برخی ممکن است این لکه‌ها نتیجه‌ خطای دید بر اثر وجود برف روی بدنه هواپیما باشد.

در مجموع به نظر نمی‌رسد آسیب بزرگی به بریف ای ۵۰ رسیده باشد در عین حال حضور تعدادی وسیله نقلیه در اطراف هواپیما را می‌توان به حمله پهپادی نسبت داد.

این پرنده به عنوان یکی از ۹ هواپیمای آواکس موجود در نیروی هوایی روسیه، یک دارایی بسیار ارزشمند برای ارتش این کشور است. بنابراین، بسیاری از آسیب رساندن به آن به عنوان یک ضربه مهم برای روسیه یاد می کنند.

هواپیمای چند صد میلیون دلاری روسیه پس از حمله پهپادی / عکس

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا