نماد سایت مجله خبری بیکینگ

۱۴ چیز عجیبی که به فضا فرستاده‌ایم

۱۴ چیز عجیبی که به فضا فرستاده‌ایم

۱۴ چیز عجیبی که به فضا فرستاده‌ایم

سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان که بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳ منتشر شد، الهام‌بخش نسلی از فضانوردان و دانشمندان فضایی بوده است. بنابراین، عجیب نیست که درنهایت یکی از معروف‌ترین وسایل فیلم‌ها یعنی شمشیر نوری لوک اسکای‌واکر به فضا راه پیدا کند.

این شمشیر نوری در سال ۲۰۰۷ همراه تیمی از فضانوردان به فضا پرتاب شد که ماژول هارمونی (معروف به Node 2) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داده و آن را مونتاژ کردند. پرتاب همزمان با سی‌امین سالگرد اولین فیلم جنگ ستارگان (امید تازه) انجام شد، اما شمشیر نوری درواقع دومین شمشیر لیزری لوک (شمشیر سبز) بود که در فیلم سوم یعنی «بازگشت جدای» به نمایش درآمد.

شمشیر نوری لوک تنها یادگار جنگ ستارگان نیست که به فضا فرستاده شده است. در سال ۲۰۱۷، به‌عنوان بخشی از بازاریابی فیلم «آخرین جدای»، دومین فیلم تازه‌ترین سه گانه، دیزنی نسخه‌ای از دروید بی‌بی ۸ (ربات کروی نارنجی‌رنگ) را برای فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاد تا با آن بازی کنند.

در سال ۲۰۰۱، پیتزا هات به اولین شرکتی تبدیل شد که با ارسال پیتزا به ایستگاه فضایی بین‌المللی با موشکی که مواد موردنیاز فضانوردان را حمل می‌کرد، غذا را به فضا تحویل می‌داد. دریافت‌کننده پیتزا یوری اوساچوف بود که درحال خوردن این غذای خوشمزه همراه فضانوردان دیگر از او فیلم‌برداری شد.

این تحویل رکوردشکن اقدام بازاریابی جسورانه بود که بیش از یک میلیون دلار (۱٫۷ میلیون دلار به دلار امروز) برای شرکت هزینه داشت. اما سرآشپرهایی که پیتزا را می‌پختند، باید ملاحظات خاصی را برای سفر غیرعادی آن درنظر می‌گرفتند: چاشنی اضافی به غذا افزوده شد، زیرا فضانوردان ممکن است در فضا حس چشایی خود را از دست بدهند و به جای پپرونی از سالامی استفاده شد، زیرا ماندگاری طولانی‌تری داشت و لازم بود پیتزا قبل از زمان پرتاب کاملا آماده می‌شد.

مجله خبری بیکینگ

خروج از نسخه موبایل