هاست پرسرعت
تکنولوژی

ژول؛ کسب‌وکاری برای سلامت غذایی از دل یک مهاجرت معکوس

ژول؛ کسب‌وکاری برای سلامت غذایی از دل یک مهاجرت معکوس

سلامت غذایی یکی از پایه‌ای‌ترین موضوعات هر جامعه است. با گسترش صنعت غذا و غذاهای صنعتی، تمرکز بر این موضوع مهم که نقش بسزایی در سلامت جامعه، سبد خانوار، هزینه‌های دولتها برای درمان و نشاط اجتماعی دارد کمرنگ شده که اتفاقا توجه و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند نقش موثری در سلامت عمومی داشته باشد. البته این نیاز از چشم فعالان و کارآفرینان دغدغه‌مند دور نمانده است. و کسب‌وکارهای زیادی در جهان به این نیاز به شکل‌های مختلفی پاسخ داده‌اند. مساله اصلی اما در فرهنگ‌سازی جامعه برای این رویکرد است و شاید بتوان گفت بیشترین چالش کسب‌وکارهایی که به این نیاز مهم پاسخ داده‌اند، مساله فرهنگ‌سازی است. چیزی که در عمل نباید بر دوش کسب‌وکارها باشد و باید از مراجع آموزشی و رسانه‌های عمومی شکل بگیرد. در ایران هم این مساله به شکل پررنگ‌تری وجود دارد و متاسفانه عادات غذایی ناسالم خصوصا در کلان‌شهرها به واسطه پیچیدگی‌های زندگی شهری بیشتر خود را نشان می‌دهد. اما با توسعه شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، آگاهی‌بخشی در صنعت غذا نیز رشد قابل توجه‌ای داشته است. استارتاپ ژول، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی است که توسط یک زوج جوان و با هدف تغییر سبک غذا خوردن افراد راه‌اندازی شده است. این استارتاپ یکی از اسپانسرهای رویداد یلداسامیت بود که روز ۲۷ دی‌ماه در سالن وزارت کشور برگزار شد.این استارتاپ، توسط آیلار مکی و نیما حسینی راه‌اندازی شده است. آیلار مکی، یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ ژول که تحصیلاتش را در دانشگاه کلگری و در رشته‌های بازاریابی و جامعه‌شناسی به اتمام رسانده، درباره مهاجرت معکوس و راه‌اندازی این برند گفت: «من در ۹ سالگی به همراه خانواده‌ام از ایران به کانادا مهاجرت کردم و بعد از اتمام تحصیلاتم تصمیم گرفتم به ایران برگردم و در جایی زندگی کنم که ریشه‌هایم آن‌جاست. به ایران که آمدم، روزی ۱۶ ساعت کار می‌کردم و غذای بیرون می‌خوردم؛ همین مسئله باعث شد اضافه‌وزن بگیرم و دیدم که فرهنگ غذای سالم در کشور جا نیفتاده و نمی‌توانم غذای سالم زیادی پیدا کنم. در نتیجه، تصمیم گرفتم کسب‌وکار خودم را راه‌اندازی کنم. این کسب‌وکار ابتدا در خانه ایجاد شد و بعد از آشنایی با همسرم که او هم در حوزه صنایع غذایی کار می‌کرد و مهاجرت معکوس کرده‌بود، روی برند ژول کار کردیم و آن را ارتقا دادیم.»

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا