هاست پرسرعت
تکنولوژی

پورشه پانامرا فعلا با موتور بنزینی خداحافظی نمی‌کند

پورشه پانامرا فعلا با موتور بنزینی خداحافظی نمی‌کند

این هفته برای پورشه هفته‌ای پرمشغله بود. علاوه‌بر اعلام برنامه‌های این شرکت برای توسعه‌ی یک شاسی‌بلند بنزینی جدید به‌عنوان جایگزین ماکان، پورشه تعهد بلندمدت خود به موتورهای احتراق داخلی (ICE) را نیز تأیید کرد. اولیور بلومه، مدیرعامل پورشه، در کنفرانس مطبوعاتی سالانه اعلام کرد که مدل‌های کاین و پانامرا تا «اواخر دهه ۲۰۳۰» همچنان با موتورهای بنزینی عرضه خواهند شد.

پورشه پیش‌تر اعلام کرده است که کاین موتور V8 خود را پس از سال ۲۰۳۰ نیز حفظ خواهد کرد. به احتمال زیاد همین موضوع در مورد پانامرا نیز صدق می‌کند و هر دو مدل موتور V6 را برای تیپ‌های پایین‌تر نگه خواهند داشت. همچنین نسخه‌های پلاگین هیبریدی به‌عنوان بخشی از خط تولید باقی مانده و برد الکتریکی بیشتری ارائه خواهند داد.

شاید از خود بپرسید دلیل نگاه‌ دوباره‌ی پورشه به موتورهای احتراق‌داخلی چیست. این شرکت متوجه شده که اهداف بلندپروازانه‌ی قبلی‌اش درمورد خودروهای الکتریکی غیرقابل دستیابی است. در کنفرانس مطبوعاتی، مدیرعامل پورشه اعتراف کرد که هدف قبلی مبنی‌بر اینکه ۸۰ درصد از فروش سالانه‌ی این شرکت تا پایان دهه جاری را خودروهای الکتریکی تشکیل دهند، اکنون «غیرواقع‌بینانه» است. در سال ۲۰۲۴، تنها ۱۲٫۷ درصد از خودروهای تحویلی پورشه فاقد موتور احتراق داخلی بودند.

پورشه در دهه‌ی آینده چهار مدل بنزینی در خط تولید خود خواهد داشت که شامل مدل محبوب ۹۱۱ نیز می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بخش موتورهای احتراق داخلی، مانع از عرضه‌ی خودروهای الکتریکی جدید نخواهد شد. نسل چهارم کاین که کاملاً الکتریکی است، اواخر امسال رونمایی می‌شود. به‌دنبال آن، خودروهای الکتریکی ۷۱۸ باکستر و کیمن عرضه خواهند شد. همچنین یک شاسی‌بلند بزرگ با سه ردیف صندلی با پیشرانه‌ی الکتریکی در این دهه به بازار خواهد آمد.

مقاله‌های مرتبط
  • مدل سفارشی پورشه کاین با طراحی غیرمنتظره و موتور بسیار قدرتمند رونمایی شد

  • فولکس‌واگن و آئودی به تولید خودروهای بنزینی ادامه می‌دهند؛ پس‌لرزه‌های کاهش فروش خودروهای برقی

پورشه سال‌ها است که اعلام کرده مدل ۹۱۱ آخرین خودرویی خواهد بود که با موتور احتراق داخلی عرضه می‌شود، بنابراین آینده‌ی این مدل از نظر حفظ پیشرانه‌ی احتراق داخلی، امن است. این شرکت امیدوار است که سوخت‌های مصنوعی (eFuel) به بقای این خودرو اسپرت نمادین کمک کنند. پورشه با ساخت سوخت مصنوعی در کارخانه‌ی پونتا آرناس خود در شیلی، اقدامات لازم را انجام داده است. در اواخر سال ۲۰۲۲، اولین مدل ۹۱۱ با سوخت تقریباً خنثی از نظر کربن در این کارخانه پر شد. این سوخت مصنوعی از آب و دی‌اکسید کربن با استفاده از انرژی باد تولید می‌شود.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا