پایان تحریم ایکس؛ تبلیغات اپل در شبکه اجتماعی ایلان ماسک از سر گرفته شد

پایان تحریم ایکس؛ تبلیغات اپل در شبکه اجتماعی ایلان ماسک از سر گرفته شد
اپل برای اولینبار از زمان توقف تبلیغات خود در شبکهی اجتماعی X، تبلیغاتش را از سر گرفت. این شرکت، همراه با بسیاری دیگر از برندهای بزرگ، پس از تصاحب توییتر (ایکس کنونی) از سوی ایلان ماسک و برخی نگرانیهای امنیتی، تبلیغات خود را متوقف کرده بود.
با اینکه سیاستهای نظارت بر محتوای ایکس از سال ۲۰۲۳ تغییر چندانی نکرده؛ اما روابط غولهای فناوری با ماسک از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ تغییر کرده است.
حسابهای رسمی اپل و اپل تیوی درحال نمایش تبلیغات در ایکس هستند؛ تبلیغاتی که به ترتیب روی ویژگیهای حریم خصوصی مرورگر سافاری و سریال Severance تمرکز دارند.
اپل یکی از چندین شرکت بزرگی بود که در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) تبلیغات خود را در ایکس در واکنش به اظهارنظرهای جنجالی ایلان ماسک، متوقف کرد.
در سال ۲۰۲۳ علاوهبر اپل، آمازون، دیزنی، کامکست، Warner Bros دیسکاوری و IBM نیز بهدلیل نگرانیهای مرتبط با محتوای منتشرشده در ایکس، تبلیغات خود را از این شبکهی اجتماعی حذف کرده بودند.
اپل تبلیغات در پلتفرم ایکس را از سر میگیرد؟
تبلیغات در شبکه اجتماعی ایکس رونق گرفت؛ فروش پکیجهای میلیون دلاری
با بازگشت اپل به تبلیغات در ایکس، اکنون تمامی برندهای بزرگی که در سال ۲۰۲۳ تبلیغات خود را متوقف کرده بودند، به این پلتفرم بازگشتهاند. آمازون قصد دارد بودجهی تبلیغاتی خود را بهطور قابلتوجهی افزایش دهد.
تحولات در حالی رخ میدهند که ایکس در سال ۲۰۲۴ شکایتی علیه گروهی از آگهیدهندگان بزرگ (که اپل جزو آنها نبود) تنظیم کرد و مدعی شد که آنها با «تحریم غیرقانونی»، عامدانه میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی را از ایکس دریغ کردهاند.