تکنولوژی

گلکسی اس 22 اولترا معرفی شد؛ جانشینی شایسته برای سری نوت

گلکسی اس 22 اولترا معرفی شد؛ جانشینی شایسته برای سری نوت

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

سامسونگ طبق وعده قبلی خود امروز در جریان یک رویداد اختصاصی از جدیدترین پرچمدارهای سری S خود رونمایی کرد. در بین پرچمدارهای معرفی شده، گلکسی اس 22 اولترا (Galaxy S22 Ultra) پیشرفته‌ترین و گران‌ترین مدل است که امسال یک ویژگی جدید دارد. سامسونگ با اضافه کردن قلم اس پن به این گوشی و تعبیه یک شیار برای قرار گرفتن قلم در داخل گوشی، سعی کرده تا جای خالی سری نوت را پر کرده و گلکسی اس 22 اولترا را به جایگزینی مناسب برای این سری محبوب تبدیل کند. اما آیا در این کار موفق خواهد شد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا مروری بر مشخصات و ویژگی‌های گلکسی اس 22 اولترا داشته باشیم.

مشخصات سخت افزاری و طراحی گلکسی اس 22 اولترا

قبل از اینکه به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های افزوده شده به گلکسی اس 22 اولترا بپردازیم، ابتدا بهتر است نگاهی به طراحی ظاهری و مشخصات سخت افزاری این گوشی داشته باشیم.

گلکسی اس 22 اولترا

در زمینه طراحی ظاهری، گلکسی اس 22 اولترا به طور کلی تفاوت چندانی با مدل سال گذشته ندارد و تغییر شکل ماژول دوربین بزرگ‌ترین تغییری است که ایجاد شده است. این بار لنزهای دوربین پشتی به صورت قطره‌ای و کاملاً مجزا از هم روی بدنه قرار گرفته‌اند و هیچ چیزی به اسم جزیره دوربین وجود ندارد. این نوع طراحی با توجه به تعدد لنزهای دوربین می‌تواند مناسب بوده و پانل پشتی را کمی خلوت‌تر نشان دهد. همچنین، شیار ورودی قلم اس پن را هم نباید از یاد برد که برای اولین بار به سری گلکسی S اضافه شده و به این ترتیب دیگر نیازی به قاب اضافه برای همراه داشتن قلم نخواهید داشت.

گلکسی اس 22 اولترا در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش 6.8 اینچی از نوع داینامیک امولد 2X مجهز شده که به طور کامل دامنه رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. این نمایشگر دارای نرخ فریم پویا است و بر اساس محتوایی که نمایش داده می‌شود، می‌تواند تا 120 هرتز باشد. نرخ نمونه‌برداری لمسی نیز در حالت بازی (Game Mode) تا 240 هرتز بوده و تجربه بازی سریع و بدون تأخیر را به ارمغان می‌آورد. سیستم کنترل نور آبی بر پایه هوش مصنوعی نیز برای این گوشی طراحی شده که می‌تواند از خستگی چشم جلوگیری کند. در ضمن، اسکنر اثر انگشت هم از نوع اولتراسونیک بوده و در زیر نمایشگر تعبیه شده است. همچنین، هم جلو و هم پشت بدنه با شیشه محافظ جدید گوریلا گلس ویکتوس پلاس پوشیده شده است.

گلکسی اس 22 اولترا

سامسونگ برای پردازش اطلاعات در گلکسی اس 22 اولترا به سراغ پردازنده‌های 4 نانومتری اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 رفته و در مناطق جغرافیایی مختلف گوشی خود را با یکی از آن‌ها تولید می‌کند. همچنین 8 تا 12 گیگابایت حافظه رم نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده و میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی هم از بین چهار گزینه 128، 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایت قابل انتخاب می‌باشد. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین قطعات را بر عهده دارد که از شارژ سیمی با سرعت حداکثر 45 وات پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم هم با سرعت 15 وات امکان‌پذیر بوده و از قابلیت Wireless PowerShare می‌توان برای انتقال شارژ به لوازم جانبی و گوشی‌های دیگر استفاده کرد.

گلکسی اس 22 اولترا به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید 12 و در قالب رابط کاربری اختصاصی One UI 4.1 عرضه می‌شود. از اتصالات این گوشی هم می‌توان به وای-فای 6 و 6E، بلوتوث نسخه 5.2، اتصال 5G و اتصال NFC اشاره کرد. همچنین، گلکسی اس 22 اولترا و قلم اس پن همراه آن دارای تأییدیه IP68 هستند و می‌توانند برای مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب دوام بیاورند.

گلکسی اس 22 اولترا

دوربین گلکسی اس 22 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا در پشت بدنه خود به یک دوربین چهار لنزه مجهز شده که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F1.8 و زاویه دید 85 درجه است که از فوکوس خودکار دوال پیکسل نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار این سنسور قدرتمند، یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید با گشودگی دیافراگم F2.2 و زاویه دید 120 درجه، یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زاویه دید 36 درجه و بزرگنمایی 3 برابر و یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو دیگر با زاویه دید 11 درجه و بزرگنمایی 10 برابر تعبیه شده است. دوربین سلفی هم که داخل حفره نمایشگر تعبیه شده 40 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F2.2 و زاویه دید 80 درجه است. دوربین پشتی گلکسی اس 22 اولترا از «زوم فضایی» 100 برابر هم پشتیبانی می‌کند که در واقع ترکیبی از بزرگنمایی 10 برابر دوربین تله فوتو و بزرگنمایی دیجیتالی 100 برابر است که به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود.

سامسونگ ادعا می‌کند که هم کاربران حرفه‌ای و هم مبتدی‌ها به یک اندازه می‌توانند از قابلیت‌های دوربین گلکسی اس 22 اولترا لذت ببرند و این گوشی بهترین فناوری دوربین را در این سری ارائه می‌کند. واحد پردازش عصبی یا NPU جدید هم در این بین نقش مهمی دارد و بسیاری از قابلیت‌های دوربین به آن متکی هستند.

گلکسی اس 22 اولترا

برای حرفه‌ای‌ها حالتی موسوم به Pro Mode در نظر گرفته شده که در آن می‌توانند تمامی تنظیمات را به صورت دستی تغییر داده و بهترین خروجی را بر اساس نیاز خود داشته باشند. همچنین، یک اپلیکیشن ویژه با نام Expert RAW هم برای این دسته از کاربران طراحی شده که برای اولین بار در گلکسی اس 22 اولترا معرفی می‌شود و امکان ویرایش ساده‌تر عکس‌ها را مهیا می‌کند. هنگام عکاسی در حالت RAW، عکس‌ها با بالاترین کیفیت و بالاترین دامنه دینامیکی ممکن در قالب فایل RAW ذخیره شده و بعد از عکاسی امکان تغییر پارامترهای مختلف را در برنامه‌های ویژه این کار مهیا می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های دوربین گلکسی اس 22 اولترا می‌توان به فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم لرزش‌گیر Super Steady و پشتیبانی از Super HDR اشاره کرد. ویژگی جدید دیگری که به این گوشی اضافه شده، Auto Framerate است که باعث می‌شود در هنگام فیلم‌برداری، بهترین نرخ فریم بر اساس شرایط نور محیطی انتخاب شود. تکنولوژی Adaptive Pixel هم با ترکیب فناوری nona-binning (ادغام پیکسل) با عکس‌های 108 مگاپیکسلی، امکان ثبت عکس‌هایی با رزولوشن بالا را در نور کم مهیا کرده است.

گلکسی اس 22 اولترا

اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اضافه شده به دوربین گلکسی اس 22 اولترا، ویژگی موسوم به Auto Framing است. به کمک این قابلیت جدید، گوشی شما به صورت خودکار می‌تواند تا 10 فرد را در فاصله حداکثر 5 متری از دوربین تشخیص داده و کادربندی دوربین را بر اساس آن‌ها تعیین کند. به این معنی که گوشی شما به صورت خودکار افراد را در مرکز کادر قرار می‌دهد و نیازی به زوم کردن و یا جابجا کردن دوربین نخواهید داشت! همچنین، می‌توانید با کلیک کردن بر روی یک فرد، دوربین را روی او قفل کرده و او را همواره در مرکز کادر نگه دارید.

عکاسی پرتره هم در گلکسی اس 22 اولترا بهبودهای خوبی داشته و می‌توانید حتی در نور کم و با دوربین سلفی هم عکس‌هایی روشن و پرجزئیات ثبت کنید. یکی از کاربردهای جالب هوش مصنوعی در این بخش، امکان نورپردازی مجازی است! به این معنی که می‌توانید یک منبع نور مجازی تعریف کرده و نورپردازی چهره را به دلخواه تغییر دهید.

گلکسی اس 22 اولترا

ویژگی‌های قلم اس پن در گلکسی اس 22 اولترا

همان‌طور که گفتیم برای اولین بار در سری گلکسی S شاهد اضافه شدن قلم اس پن هستیم و این وسیله جانبی به بخشی مهم از گلکسی اس 22 اولترا تبدیل شده است. خود قلم نیز بهبودهای خوبی نسبت به قبل داشته و به عنوان مثال میزان تأخیر آن از 9 میلی ثانیه به 2.8 میلی ثانیه کاهش پیدا کرده است. سامسونگ برای دستیابی به چنین موفقیتی از فناوری هوش مصنوعی و پیش‌بینی مختصات استفاده کرده که بر اساس نوع حرکت دادن قلم توسط کاربر، مسیرهای احتمالی بعدی را پیش‌بینی کرده و با سرعت بیشتری می‌تواند اطلاعات ورودی قلم را پردازش کند. به این شکل، نوشتن با قلم اس پن روی گلکسی اس 22 اولترا بسیار روان‌تر و طبیعی‌تر از قبل خواهد بود.

به کمک قلم اس پن، کاربران در گلکسی اس 22 اولترا خواهند توانست به 88 زبان دنبا بر روی صفحه نوشته و سپس نوشته‌های خود را به متن دیجیتال تبدیل کنند. بنابراین، تعداد زبان‌های پشتیبانی شده 12 مورد بیشتر شده است.

گلکسی اس 22 اولترا

برنامه Galaxy Notes‌ یکی از برنامه‌هایی است که مستقیماً با قلم اس پن ارتباط دارد و به همین واسطه با بهبودهای بسیار خوبی همراه بوده است. از جمله ویژگی‌های جدید اضافه شده به این برنامه می‌توان به Quick Note و Collaboration View اشاره کرد که اولی برای نوت‌برداری سریع از محتوای صفحات وب طراحی شده و ویژگی دوم نیز امکان همگام‌سازی همزمان گوشی و تبلت را فراهم می‌کند. در واقع، اگر در کنار گلکسی اس 22 اولترا یکی از تبلت‌های سری گلکسی تب اس 8 را نیز در اختیار داشته باشید، می‌توانید به کمک Collaboration View دو دستگاه را به هم وصل کرده و به عنوان مثال در برنامه‌های طراحی و نقاشی، نوع قلم و رنگ را در گوشی تعیین کرده و در صفحه بزرگ تبلت به نقاشی کردن بپردازید.

در مجموع، گلکسی اس 22 اولترا یک گام رو به جلوی دیگر در این سری محسوب می‌شود و سامسونگ برای یک سال دیگر می‌تواند روی فروش بالای آن حساب باز کند. نظر شما چیست؟ آیا ویژگی‌های این گوشی توانسته نظر شما را به خود جلب کند؟ نظرات خود را حتماً از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا