موضوعات اجتماعی؛ پرتکرارترین هشتگهای اینستاگرام در سال ۱۴۰۲

موضوعات اجتماعی؛ پرتکرارترین هشتگهای اینستاگرام در سال ۱۴۰۲
در اینستاگرام، هشتگهایی با موضوع اجتماعی جزو پرتکرارترینها هستند. بررسیهای «لایفوب»، از محتوای فارسی اینستاگرام نشان میدهد در سال ۱۴۰۲ از ۳۰۰ هشتگ پرتکرار اینستاگرام، ۵۰ درصد سهم هشتگهای اجتماعی است و این میان پوشاک و مدلینگ حرف اول را میزنند. از آنجا که به عکس ایکس یا توییتر فارسی، موضوعات اقتصادی و سیاسی در میان پرتکرارترینها کمترین سهم را دارند، میتوان اینستاگرام را پلتفرم سرگرمی ایرانیان خواند، آن هم درحالیکه کاربران ناچارند برای استفاده از آن هزینه کنند و از سد فیلترینگ بگذرند.اکسپلور، تهران و ایران در گروه عمومی، پرتکرارترین هشتگهای اینستاگرام هستندلایفوب که سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی است، محتوای اینستاگرام فارسیزبانان در طول سال جاری را بررسی کرده و هشتگها را در گروههای اجتماعی، عمومی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جای داده است. نتایج این بررسی میگوید موضوعات اجتماعی نیمی از پرتکرارترین هشتگها را در بر میگیرد.همچنین هشتگهای عمومی با ۳۲ درصد در رده دوم قرار دارند و از این دسته «اکسپلور»، «تهران» و «ایران» پرتکرارترین هشتگها در کل فضای اینستاگرام بهشمار میآیند. هشتگهای فرهنگی هم ۱۲ درصد پرتکرارترینهای امسال اینستاگرام را تشکیل دادهاند و سهم هشتگهای اقتصادی و سیاسی فقط ۶ درصد است. این نتیجه با کمی تغییر، تقریباً مشابه بررسی پیشین لایفوب در نیمه اول سال ۱۴۰۲ است.
مجله خبری بیکینگ















