مرسدس فعلا موتورهای V-8 و V-12 را کنار نمیگذارد

مرسدس فعلا موتورهای V-8 و V-12 را کنار نمیگذارد
مرسدس بنز در کنفرانس سالانهی نتایج مالی خود، برنامههایش برای تبدیلشدن به برندی «چابکتر، سریعتر و قویتر» را تشریح کرد. خودروساز آلمانی برنامههای متعددی در دستور کار دارد که شامل مدلهای برقی سیکلاس، ایکلاس، GLC و بهروزرسانی بزرگی برای اسکلاس میشود. سدان پرچمدار مرسدس همچنان یکی از مهمترین ویژگیهای خود یعنی موتور V-12 را حفظ خواهد کرد.
به نوشتهی موتوروان، مرسدس تأکید دارد که به استفادهی بلندمدت از موتور ۱۲ سیلندر متعهد است؛ اما پیشرانهی ۶ لیتری تویینتوربو تنها در «بازارهای منتخب» عرضه خواهد شد؛ احتمالاً در مناطقی که قوانین مربوط به آلایندگی آنچنان سختگیرانه نیستند.
موتور ۱۲ سیلندر مرسدس در مدلهای مایباخ S680 و نسخهی زرهی S-Class Guard استفاده میشود. مرسدس همین موتور را برای ابرخودرو Utopia از برند پاگانی نیز تأمین میکند.
مرسدس تنها برند از میان سه خودروساز لوکس آلمانی است که همچنان موتور ۱۲ سیلندر را در سبد محصولات خود حفظ میکند. BMW در سال ۲۰۲۲ با معرفی نسخهی محدود Final Edition که مختص بازار ایالات متحده بود، مدل M760i را همراه با نسل قبلی سری ۷ کنار گذاشت.
آئودی نیز موتور W-12 خود را پساز پایان تولید نسل قبلی A8 در سال ۲۰۱۷ کنار گذاشت. هرچند قرار بود مدل فعلی این سدان لوکس به پیشرانهی ۶ لیتری مجهز شود، اما آئودی در نهایت تصمیم خود را تغییر داد.
تغییرات بزرگ در راه مرسدس اس کلاس ۲۰۲۶
نسل بعدی مرسدسبنز CLA فناوریهای شگفتانگیزی را به صنعت خودروهای برقی اضافه میکند
AMG توسعهی موتور V-8 نسل جدید با فناوری هیبریدی برای مدلهای آینده را در دست اقدام دارد که بر اساس پلتفرم اختصاصی AMG.EA ساخته خواهند شد. پلتفرم جدید علاوهبر خودروهای برقی، از پیشرانههای احتراقی نیز پشتیبانی خواهد کرد. موتور جدید مرسدس با مقررات جدید یورو ۷ سازگار خواهد بود.
هنوز خبری دربارهی سرنوشت موتور ۶ سیلندر خطی منتشر نشده، اما با توجه به حفظ پیشرانههای بزرگتر، منطقی است که مرسدس از موتور سه لیتری خود نیز دست نکشد. در ردهی پایینتر، مرسدس میخواهد موتور چهار سیلندر پیشرفتهای با فناوری ۴۸ ولت معرفی کند که در نسل جدید CLA رونمایی خواهد شد.