هاست پرسرعت
تکنولوژی

لامبورگینی دلیل کنار گذاشتن موتور ۱۰ سیلندر افسانه‌ای خود را می‌گوید

لامبورگینی دلیل کنار گذاشتن موتور ۱۰ سیلندر افسانه‌ای خود را می‌گوید

زمانی که آخرین مدل خودرو آئودی R8 در ماه مارس از خط تولید خارج شد، موتور قدرتمند ۱۰ سیلندر V-10 را با خود بازنشسته کرد. موتور ۵٫۲ لیتری اکنون به‌طور کامل کنار گذاشته شده است؛ زیرا لامبورگینی از یک پیشرانه‌ی کاملاً متفاوت برای جانشین هوراکان استفاده می‌کند. بااین‌حال، مدل جدید Temerario می‌توانست همان موتور ۱۰ سیلندر با تنفس طبیعی و دور بالا را حفظ کند؛ به شرطی که برند ایتالیایی به انجام تغییرات اساسی در آن رضایت می‌داد.روون موهر، مدیر فنی لامبورگینی، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Top Gear توضیح داد که چرا موتور V-10 کنار گذاشته شد. موهر می‌گوید اگر موتور با وضعیت عجیب خود باقی می‌ماند، خروجی باید به‌میزان قابل توجهی ۲۰ درصد کاهش می‌یافت تا با قوانین روزافزون سخت‌گیرانه همخوانی داشته باشد. در بالاترین حالت، این موتور ۶۳۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد، بنابراین یک Temerario با موتور V-10 کمی بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت می‌گرفت؛ تقریباً به اندازه‌ی لامبورگینی گالاردو که دو دهه پیش تولید می‌شد.ٔMotor1لامبورگینی جدید تنها دو سیلندر کم دارد، اما برند متعلق به آئودی مستقر در سانتاگاتا بولونزه در ابتدا حذف چهار سیلندر را در نظر داشت. جانشین هوراکان می‌توانست به V-6 تبدیل شود. بااین‌حال، مدیران حذف ۴ سیلندر را رد کردند، زیرا نگران بودند که مشتریان نتوانند مدل ۶ سیلندر را بپذیرند؛ چون دو مدل قبلی آن دارای موتورهای V-10 قوی‌تری بودند.از نظر فنی، موهر می‌گوید: «ما می‌توانستیم خودروی Temerario را با موتور V-6 و با همان سطح عملکرد V-8 بسازیم. در نهایت، تصمیم گرفتیم که این کار را نکنیم؛ زیرا V-6 با برند ما سازگار نیست.»البته رقبای لامبورگینی دیدگاه متفاوتی دارند؛ مک‌لارن با آرتورا و فراری با 296 GTB سوپرکارهای ۶ سیلندر دارند. آستون مارتین همچنین می‌خواست یک Vanquish باموتور V-6 بسازد، اما پروژه را لغو کرد؛ اگرچه در سال ۲۰۱۹ خودروی مفهومی آن را به‌نمایش گذاشت.موهر معتقد است برای لامبورگینی استفاده از همان موتور ۱۰ سیلندر آزمایش‌شده هزینه‌ی کمتری داشت؛ حتی در یک فرم ضعیف‌تر. او اضافه می‌کند موتور جدید ۸ سیلندر ده‌ها میلیون دلار هزینه در بر داشت و حدود پنج سال طول کشید تا توسعه یابد؛ بدین معنی که کار روی موتور Temerario از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، زمانی که شرکت هنوز در حال تولید هوراکان‌های ویژه بود.موتور جدید ۴ لیتری بنزینی که به دو توربوشارژر تجهیز شده، ۷۸۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. موهر می‌گوید که مهندسان می‌توانند ۸۰ اسب بخار دیگر از موتور بگیرند و V-8 را به ۸۶۹ اسب بخار برسانند. همچنین لامبورگینی می‌تواند با تغییر در موتورهای الکتریکی راندمان آن را افزایش دهد، که به خروجی ترکیبی منجر می‌شود و به مرز ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد. مدیر فنی شرکت می‌گوید: «رسیدن به عدد چهاررقمی ممکن است.»مقاله‌های مرتبطموتور ۲۰۲۴ لامبورگینی قدرت سرسام‌آور دارد و ۱۰ هزار دوردردقیقه می‌چرخدجانشین لامبورگینی هوراکان با موتور پرقدرت در راه استلامبورگینی با توجه به اینکه تحویل مدل استاندارد هنوز آغاز نشده است، برای ارتقای Temerario عجله‌ای ندارد؛ زیرا ثبت سفارش در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. تولید خودروهای لامبورگینی معمولاً دارای چرخه‌ی عمر طولانی هستند، به‌طوری‌که در مورد گالاردو و هوراکان این چرخه به ۱۰ سال می‌رسد؛ بنابراین زمان کافی برای ارائه‌ی نسخه‌های قدرتمندتر وجود دارد.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا