علم و دانش

سنگی که در فضای مجازی غوغا بپا کرد!/ عکس

سنگی که در فضای مجازی غوغا بپا کرد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، این زن، ساکن Schirmeck در بخش Bas-Rhin فرانسه، گفت که حدود ساعت 4 صبح روز 6 جولای به وقت محلی در تراس خود نشسته بود که صدای عجیبی را در پشت بام شنید. سپس یک سنگ از پشت بام افتاد و به او برخورد کرد.

بیشتر بخوانید:

پهپاد انتحاری جدید روسیه به میدان آمد/ کابوس ترسناک برای زرهی اوکراین / عکس

این شاه‌طوطی را در تهران پیدا می‌کنید!/ عکس

این زن به روزنامه فرانسوی Les Dernières Nouvelles گفت: در ثانیه‌ای که صدا شنیده شد، شوکی در دنده‌ها احساس کردم. فکر کردم یک حیوان است یا یک تکه سیمان.

سنگ فضایی یا زمینی؛ چه چیزی به این زن برخورد کرد؟

در این گزارش تصویری از سنگ فضایی مشکوک گنجانده شده‌است که سیاه و دارای لبه‌های تیز است. اما در این تصاویر است که اولین شکاف در توضیح شهاب سنگ ظاهر می شود. Jeremie Vaubaillon ستاره شناس رصدخانه پاریس توضیح داد که صخره تصویر شده قطعاً از فضا نیست.

ووبایلون به Space.com گفت: “تصاویر به وضوح نشان می‌دهند که این یک شهاب‌سنگ نیست! این سنگ‌ها زوایای زیادی برای شهاب‌سنگ شدن دارند. به یاد داشته باشید که در طول پرواز خود در جو، لبه‌های سنگ اولیه به دلیل پلاسمای بسیار داغ اطراف ذوب می‌شود.”

این سنگ همچنین دارای سطح “حباب دار” و نامنظم است. این ویژگی در سنگ‌های آتشفشانی رایج است: حباب‌های گدازه با سرد شدن سریع سنگ مذاب در داخل منجمد می‌شوند. از سوی دیگر، سنگ‌های فضایی که از جو زمین عبور می‌کنند، به دلیل گرمایی که تجربه می‌کنند و ذوب شدن ناشی از آن، سطوح صافی دارند.

فرانسوا کولاس، ستاره شناس با شبکه نظارت بر آسمان بازیابی گلوله آتشین و شبکه رصد بین سیاره ای (FRIPON)، به نشریه نجوم فرانسوی Ciel & Espace توضیح داد که وقتی یک شهاب سنگ از آسمان سقوط می کند، با سرعت تقریبی (300 کیلومتر در ساعت) در ساعت به سطح می‌رسد. بنابراین، اگر سنگ 6 جولای یک شهاب سنگ بود، باید در هنگام برخورد به سقف آسیب می‌رساند. کولاس گفت، اما این اتفاق در اینجا رخ نداده‌است.

سنگ فضایی یا زمینی؛ چه چیزی به این زن برخورد کرد؟

علاوه بر این، FRIPON آسمان فرانسه را برای رصد شهاب‌سنگ‌ها زیر نظر دارد اما عبور هیچ شهاب‌سنگی در تاریخ 6جولای شناسایی نشد.

منبع: SPACE.COM

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا