فناوری

شبیه سازی اسپیس ایکس از نحوه عملکرد پرتابگر استارشیپ + فیلم

شبیه سازی اسپیس ایکس از نحوه عملکرد پرتابگر استارشیپ + فیلم

مجله خبری بیکینگ – به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، هریک از پروازهای پرتابگر استارشیپ ممکن است کمتر از ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

بر اساس گزارش انگجت، ایلان ماسک مهمترین اطلاعات از استارشیپ را در سال‌های اخیر ارائه داده و در طی ارائه‌اش، از طریق یک ویدئو انیمیشنی نشان داد که پرتاب با این سیستم پرتاب فوق سنگین چگونه خواهد بود.

سیستم استارشیپ از خود فضاپیمای استارشیپ تشکیل شده که در بالای یک تقویت کننده فوق سنگین قرار دارد. اسپیس ایکس در تلاش است تا آن را به طور کامل قابل استفاده مجدد کند تا پرتاب به ماه و مریخ با استفاده از این روش امکان پذیر شود. تقویت کننده یا همان پرتابگر پس از اینکه به خارج از سیاره راه پیدا می‌کند، از فضاپیما جدا می‌شود و به سکوی پرتاب خود باز می‌گردد. فضاپیما نیز همچنان به مسیر خود برای رسیدن به مقصد ادامه می‌دهد.

ماسک می‌گوید که این پرتابگر شش دقیقه را در هوا سپری می‌کند که شامل دو دقیقه در هنگام صعود و چهار دقیقه برای بازگشت است. در آینده، این سیستم می‌تواند هر شش تا هشت ساعت یک بار برای سه پرتاب در روز مورد استفاده مجدد قرار گیرد. اسپیس‌ ایکس می‌گوید دستیابی به یک سیستم کامل و سریع با قابلیت استفاده مجدد کلید آینده‌ای است که در آن بشریت در حال کاوش در ستارگان است.

کاهش هزینه سفر‌های فضایی با پرتابگر استارشیپ

موشک Saturn V بزرگترین موشکی است که تاکنون به فضا رفته و ماسک می‌گوید که پرتابگر فوق سنگین استارشیپ بیش از دو برابر آن نیروی رانش دارد. این پرتابگر در نسخه فعلی خود ۲۹ موتور رپتور دارد، اما در نهایت می‌تواند ۳۳ موتور داشته باشد. این پرتابگر جدا از اینکه می‌تواند صد‌ها تن را حمل کند، اگر بتواند هزینه‌های سفر فضایی را کاهش دهد، تحولی در زمینه سفر فضایی به وجود خواهد آورد. او در طول این رویداد فاش کرد که پرتاب استارشیپ ممکن است کمتر از ۱۰ میلیون دلار برای هر پرواز هزینه داشته باشد که در مقایسه با هزینه پرتاب ۶۰ میلیون دلاری فالکون ۹ بسیار کمتر است.

کد ویدیو


بیشتر بخوانید

  • پرتاب سفینه فضایی استارشیپ به مدار زمین تا پایان سال

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا