بازی

بازی Combat Master؛ کلون رایگان و کم حجم کال آو دیوتی

بازی Combat Master؛ کلون رایگان و کم حجم کال آو
دیوتی

Combat Master بااینکه در اکثر زمینه‌ها به وضوح از سری کال آو دیوتی الهام گرفته است، اما تا به اینجای کار تجربه‌ای سرگرم کننده را ارائه داده است.

نمی‌توان منکر این شد که Call of Duty یکی از بهترین مجموعه‌ها در سب تیراندازی اول شخص است. حتی با وجود انتقادهایی که با نسخه‌های اخیر این سری وارد است، باز هم کاربران بسیاری مشغول تجربه نسخه‌های جدید کال آو دیوتی بوده و لحظات سرگرم کننده‌ای را برای خود رقم می‌زنند. بخش اعظمی از این موفقیت، رسیدن اکتیویژن و استودیوهای سازنده کال آو دیوتی به یک فرمول مشخص و جذاب برای بخش چندنفره بازی است.

اگر Call of Duty: Warzone را کنار بگذاریم، بخش چندنفره بازی‌های کال آو دیوتی به‌واسطه المان‌هایی مثل گان‌پلی و حالت‌های متنوع درکنار شخصی‌سازی خوب سلاح‌ها و تنوع‌شان، همیشه جذاب و سرگرم کننده ظاهر شده‌اند. حال استودیوهای مختلف، مخصوصا روی پلتفرم موبایل، سعی کرده‌اند تا با ساخت بازی‌های مشابه و استفاده از المان‌های استفاده شده در سری Call of Duty، یک تجربه مشابه و سرگرم کننده را ارائه دهند. البته که همیشه الهام گرفتن از یک بازی موفق، کافی نیست.

حالت Team Deathmatch در بازی Combat Master

کامبت مستر شاید در ظاهر یک کلون ساده به‌نظر رسد، اما تجربه‌ای سرگرم کننده را دراختیار کاربران قرار داده و موارد مخصوص به خود را هم در اختیار دارد

دراواخر دسامبر ۲۰۲۱، استودیو آلفا براوو (Alfa Bravo Inc) بازی Combat Master را در دسترس کاربران اندروید قرار داد. این در حالی است که کامبت مستر یک اردیبهشت ماه سال جاری برای کاربران استیم هم عرضه شد. محصولی که الهامات بسیاری از سری کال آو دیوتی، مخصوصا ریبوت‌های مدرن وارفر گرفته است و با قاطعیت می‌توان گفت که با یک کلون طرف هستیم، اما سؤال اصلی اینجا است که Combat Master چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد و هدف‌اش چیست؟ آیا با وجود الهامات بسیار، محصولی سرگرم کننده است یا صرفا یک کپی‌برداری ساده و بی‌هدف را شاهد هستیم؟

معمولا در شرایط مشابه، سازنده به‌سراغ موارد منفی‌ای می‌رود که در بازی‌های هم سبک و مشابه وجود داشته و سپس با تبلیغ حول آن‌ها، سعی می‌کند تا نگاه کاربران را به سمت خود جذب کند. ازاین‌رو استودیو آلفا براوو از همان ابتدا کار خود را با مواردی مثل عدم وجود لوت باکس، تاثیر پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی، عدم وجود تبلیغ در بازی و موارد مشابه کار خود را شروع کرد. راستش را بخواهید، بازی رایگان Combat Master تنها یک بازی تبلیغاتی و الهام گرفته از کال آو دیوتی نیست. اگر به‌دنبال یک بازی رایگان تیراندازی اول شخص هستید که بتواند حداقل تابه‌اینجای کار شما را سرگرم کند، Combat Master گزینه بدی نیست.

شخصی‌سازی سلاح در بازی Combat Master

اگر نسخه‌های ریبوت مدرن وارفر یا حتی وارزون را تجربه کرده باشید، با ورود به منوی کامبت مستر متوجه شباهت بسیار زیاد طراحی منو به نسخه‌های ذکر شده از کال آو دیوتی می‌شوید. همچنین نوع شخصی‌سازی سلاح‌ها از نظر ظاهر یا اضافه کردن Attachmentها هم شباهت بسیار زیادی به نسخه‌های اخیر Call of Duty دارد. هم‌اکنون فصل اول بازی Combat Master در جریان است و بازیکنان در بتل پس بازی می‌توانند آیتم‌های تزئینی متعدد و متنوعی را کسب کنند. البته که باید بتل پس بازی را با پول واقعی خریداری کنید، اما در میان آیتم‌های پولی، تعدادی آیتم رایگان هم برای کاربران درنظر گرفته شده است.

دراین‌میان بد نیست به اپراتورهای بازی هم اشاره‌ای داشته باشم. اپراتورها همان کاراکترهایی هستند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و مشغول تجربه بازی شوید. قبل از صحبت در مورد تعداد بازیکن، مکانیسم‌های گان‌پلی و سیستم حرکتی در بازی، بهتر است به معرفی حالت‌های Combat Master بپردازیم. Combat Master دارای ۶ حالت مختلف است که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

Team Deathmatch: حالت TDM بازی دقیقا همان چیزی است که در بازی‌های مشابه، تجربه کرده‌ایم. دو تیم پنج نفره با یکدیگر به رقابت پرداخته و هرکدام که زودتر به تعداد Kill مورد نظر برسند، برنده بازی خواهد بود.

Deathmatch: فرق این حالت با TDM در این است که هیچ تیمی وجود ندارد و همانند Free for All بازیکنان یکدیگر را از بین می‌برند.

Combat Master: در جریان حالت Combat Master هر بازیکن سه عدد جان (Life) دارد و از همان ابتدا بازی را بدون هیچ اسلحه‌ای آغاز می‌کند. حال با مشت زدن می‌توانید یکدیگر را از بین ببرید. دراین‌میان اشاره کنم که مهمات و سلاح‌های مختلف در قالب Care Packageهای مختلف در گوشه و نقاط نقشه بازی قرار گرفته و با پیدا کردن‌شان، می‌توانید نسبت‌به سایر بازیکن‌ها برتری پیدا کنید.

در جریان فصل اول، به‌نظر می‌رسد که سازنده حالت‌های مختلف را در قالب ۲۴/۷ در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد و فعلا حالت Combat Master در قالب ۲۴/۷ در یکی از نقشه‌های مشخص شده بازی، در این حالت در دسترس است.

Race Arm: در جریان حالت Race Arm هم به‌صورت انفرادی بازیکنان با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند. فرق این حالت با حالتی مثل Deathmatch در این است که شما با کشتن هر شخص، یک اسلحه متفاوت را به‌دست خواهید گرفت و Loadout شما چیزی نیست که از پیش فراهم کرده‌اید. بازیکنی که در انتها بیشترین نفرات را کشته باشد، برنده بازی خواهد بود.

Search and Destroy: حالت Search and Destroy هم موردی است که از کال آو دیوتی به اینجا آمده است. در جریان حالت S&D هم دو تیم پنج نفره به‌صورت تیم تدافعی و تهاجمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در انتها تیمی که بتواند بیشترین راند را از آن خود کرده باشد، برنده است.

پایین بودن نوار سلامت حین مبارزات در بازی Combat Master

جدا از بتل پس، یک بخش فروشگاه هم دراختیار کاربران قرار گرفته تا بتوانند آیتم‌های تزئینی بیشتری را خریداری کنند

حالت‌‌ها و نقشه‌های یک بازی تیراندازی اول شخص که ظاهری رقابتی دارد، حتی اگر بهترین طراحی را از حیث تنوع و تعداد داشته باشد، زمانی سرگرم کننده است که المان‌های گیم‌پلی بازی به‌درستی درکنار یکدیگر قرار گرفته باشند. گان‌پلی‌ در بازی کامبت مستر طراحی خوبی دارد و از این حیث مشکل خاصی وجود ندارد. حرکت کاراکتر در محیط و مواردی مثل دویدن یا سُر خردن روی زمین هم به‌گونه‌ای نیستند که شما را اذیت کرده و پس از چند دور بازی کردن، به آن‌ها عادت خواهید کرد. ازاین‌رو شاهد یک تجربه سرگرم کننده هستیم. مورد دیگری که می‌تواند جامعه کاربری بازی را گسترش داده و درکنار یکدیگر نگه دارد، سرویس Matchmaking و ساختار حالت آنلاین بازی است.

بهترین ویژگی برای Combat Master را می‌توان کراس پلتفرم بودن آن دانست. به‌لطف رایگان بودن بازی درکنار طراحی خوب المان‌های گیم‌پلی و شباهت بسیار زیاد آن به کال آو دیوتی، بازیکن‌های بسیاری، حداقل در فصل اول، شاهد تجربه Combat Master هستند. ازاین‌رو به سرعت وارد بازی شده و نیازی نیست که مدت زمان زیادی در صف انتظار Matchmaking منتظر بمانید. اشاره کنم که شلوغی سرورها صرفا به یک یا دو حالت خاص محدود نشده و تمامی حالت‌های بازی، مخاطب‌های خود را دارد. در حین انجام بازی هم می‌توانید با مشاهده فهرست بازیکنان، متوجه شوید که کدام یک از بازیکن‌های داخل بازی از سایر پلتفرم‌ها مشغول تجربه Combat Master هستند.

هدف گیری و کشتن سایر بازیکنان در بازی Combat Master

دراین‌میان تنها موردی که می‌تواند بعضی از کاربران، مخصوصا کاربران نسخه کامپیوتری کامبت مستر را ناامید کند، گرافیک و جلوه‌های بصری بازی است. طراحی جزئیات داخل محیط درکنار گرافیک بصری بازی در حد و اندازه بازی‌های موبایل است و اصلا نمی‌توان آن را در سطح یک بازی کامپیوتر امروزی دانست. البته که اگر خیلی به این مورد توجه نکنید، کامبت مستر در حالت کلی گزینه‌ای است که بتوانید به آن یک نیم نگاهی داشته باشید.

درآخر Combat Master تقریبا یک گیگابایت حجم دارد و به رایگان روی فروشگاه استیم در دسترس است. تابه‌امروز بازخوردهای خوبی را از سمت کاربران کسب کرده و تیم سازنده در جریان فصل اول بازی، بتل پس جذابی را ارائه کرده و حالت‌ها و نقشه‌های بازی هم طراحی خوب و متنوعی دارند. اگر اهل بازی‌های تیراندازی اول شخص هستید، مخصوصا درکنار دوستان خود، پیشنهاد می‌کنم Combat Master را امتحان کنید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا