هاست پرسرعت
تکنولوژی

در دنیایی که متوسط عمر کسب‌وکارها بین ۱۲ تا ۱۵ سال برآورد می‌شود، کشور ژاپن قواعد بازارهای پر جزرومد بسیاری از صنایع را به هم می‌ریزد. «شینیسه» (Shinise) یا مشاغل سنتی، گنجینه‌های ملی این کشور محسوب می‌شوند و برخی از آن‌ها با بیش از هزار سال عمر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.طبق آمار، بیش از ۳۳هزار شرکت ژاپنی بالای صد سال قدمت دارند که معادل با ۴۰ درصد از شرکت‌های قدیمی جهان است. همچنین ۱۴۳ شرکت ژاپن بیش از ۵۰۰ سال و حداقل ۱۹ شرکت بیش از هزار سال فعالیت کرده‌اند. پشت این آمار و ارقام، کسب‌وکارهایی هستند که در طول زمان مشکلات بغرنجی را تجربه کرده‌اند و بااین‌حال دوام آورده‌اند. در بین آن‌ها، کنگو گومی با عمری حدود ۱۵۰۰ سال، قدیمی‌ترین شرکت سرپای تاریخ است که داستان پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است. راز این موفقیت چیست؟کپی لینکزمینه‌ی کسب‌وکاریکی از مهم‌ترین دلایل بقای کسب‌وکارهای قدیمی، حوزه‌ی محصولات و خدمات آن‌ها است که غالباً در فرهنگ این کشور ریشه دارد. برای مثال تولید طبل‌های تایکو، فانوس‌های کاغذی و مجسمه‌های ادیان شرقی همیشه از طرف مردم بومی ژاپن و جهانگردها مورد استقبال قرار می‌گیرد. درواقع رابطه‌ی مداوم با سنت‌ها، مشتریانی دائمی را برای این شرکت‌ها فراهم می‌کند و احتمال شکست آن‌ها را تاحد زیادی کاهش می‌دهد.رابطه‌ مداوم با سنت‌ها، مشتریانی دائمی را برای این شرکت‌ها فراهم می‌کندیک نمونه‌ی جالب از این شرکت‌ها، ایچیوا است که در کیوتو، موچی سوخاری می‌فروشد. این شرکت حدود هزار سال پیش، کار خود را با فروش نوشیدنی‌های گیاهی به مسافران شروع کرد و حالا به یکی از کسب‌وکارهای نمادین ژاپن تبدیل شده که نه فقط مشتریان محلی وفاداری دارد، بلکه از توریست‌هایی پذیرایی می‌کند که به اماکن دیدنی و مذهبی کیوتو رفت‌وآمد می‌کنند. به‌نظر می‌رسد تا وقتی اماکن مذهبی از استقبال مردم دور و نزدیک بهره می‌برند، این شرکت مشتریان خود را خواهد داشت.شرکت‌هایی که مدل تجاری خود را برپایه‌ی خدماتی توسعه داده‌اند که از سنت‌های فرهنگی سود می‌برند، صرفاً به پیشرفت‌های اقتصادی کشور وابسته نیستند و حتی از شدیدترین نوسانات سیاسی و اجتماعی نیز در امان می‌مانند. این گروه از شرکت‌ها معمولاً به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند و اولویت‌های متفاوتی نسبت به شرکت‌های نوظهور دارند: برای آن‌ها مقیاس‌دهی کسب‌وکار، افزایش سودآوری و کسب سهم بیشتری از بازار در درجه‌ی اول قرار ندارد.این شرکت‌ها برای جایگاه اجتماعی خود اهمیت بیشتری قائل‌اند و هر نسل وظیفه دارد کسب‌وکار اجدادی‌اش را به نسل بعدی منتقل کند، بنابراین تسلیم‌شدن را گزینه‌ی راحت و دردسترسی نمی‌بیند. در این میان، شرکت کنگو گومی با ۱۴۴۶ سال قدمت، رکورد قدیمی‌ترین کسب‌وکار دائماً فعال جهان را در اختیار دارد. موفقیت این شرکت ساخت‌وساز که افق صنعت معماری را در کشور ژاپن را تغییر داد، مرهون سیاست‌های تجاری انعطاف‌پذیر، سازگاری و تطبیق‌پذیری و نوآوری متناسب با تغییرات و تسلیم‌نشدن در اوج بحران‌هایی نظیر دو جنگ جهانی، نبردهای داخلی فئودالیسم و جهانی‌سازی است.کپی لینکتاریخچه تأسیس شرکت کنگو گومی

حتما بخوانید :

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا