اینترنت

سونی امکان نمایش تبلیغات در بازی‌های رایگان پلی استیشن را فراهم کند

سونی امکان نمایش تبلیغات در بازی‌های رایگان پلی استیشن را فراهم کند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد سونی قصد دارد به بازی‌های رایگان پلی استیشن، تبلیغاتی را اضافه کند. ژاپنی‌ها با این روش قصد دارند برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان راهی ارائه کنند و همچنین آن‌ها را به ساخت بازی‌های رایگان بیشتر تشویق کنند.

پلی استیشن

اینسایدر در گزارش خود توضیح می‌دهد که این تبلیغات در مکان‌های نامحسوسی از بازی‌ها مانند بیلبوردها نمایش داده خواهد شد و انتظار می‌رود تا پایان سال شاهد آن‌ها باشیم. در این گزارش همچنین آمده است که ظاهرا بازیکنان با تماشای تبلیغات در بازی‌ها، جوایز و پاداشی دریافت خواهند کرد و تبلیغات از طریق یک بازار خصوصی فروخته می‌شود. با این وجود، هنوز مشخص نیست که آیا سونی تصمیم دارد از تبلیغات درون بازی‌های خود، کارمزد دریافت کند یا فقط قصد دارد توسعه دهندگان را به ساخت‌های بازی‌های بیشتر تشویق کند.

خبر خوب اینکه به نظر می‌رسد تبلیغات باغث اختلال بازی‌ها نمی‌شوند. همانطور که گفتیم، دارندگان پلتفرم تبلیغات بازی‌های رایگان خود را در بخش‌هایی از آن نمایش داده خواهند شد که بازیکنان می‌توانند از کنار آن‌ها عبور کنند و مانند بازی‌های موبایل، با تبلیغات تمام صفحه که شما را به مجبور به تماشا می‌کند، روبرو نخواهیم شد.

نگرانی‌های مربوط به تبلیغات بازی‌های پلی استیشن

پلی استیشن

«داریو راسیتی» مدیرعامل Zero Code بخش مربوط به بازی و ورزش‌های الکترونیکی گروه اومنیکام در این رابطه توضیح می‌دهد که هرچند این برنامه، توسعه‌دهندگان را جذب خود خواهد کرد، اما همچنان نگرانی‌هایی از بابت ردیابی بازیکنان و نمایش تبلیغات هدف‌دار به آن‌ها ایجاد می‌کند. او گفت:

«درست مانند متاورس، این یک چیز کاملا جدید است و همه برای امتحان کردن آن عجله دارند، اما برای افرادی که مخاطبان بازی‌ها را درک می‌کنند، نوعی رویکرد منتظر ماندن را پیشنهاد می‌کنیم.»

این خبر در حالی منتشر شده که چند هفته گذشته نیز گفته شده بود مایکروسافت قصد دارد برای بازی‌های رایگان ایکس باکس کار مشابهی را انجام دهد. منابع در این رابطه توضیح داده‌اند که احتمالا در اواخر سال جاری، تبلیغات به بازی‌های رایگان ایکس باکس اضافه خواهد شد و مایکروسافت فعلا قصد ندارد سهمی از آن‌ها دریافت کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا