هاست پرسرعت
تکنولوژی

سامسونگ بار دیگر به صدر بازار تلویزیون‌های هوشمند تکیه زد

سامسونگ بار دیگر به صدر بازار تلویزیون‌های هوشمند تکیه زد

سامسونگ همچنان عنوان پرفروش‌ترین برند تلویزیون را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ در اختیار دارد. به گزارش کانترپوینت، این شرکت کره‌ای در بازه‌ی زمانی مورد اشاره توانست ۱۶ درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص دهد که بالاترین میزان بین تمامی برندها محسوب می‌شود. پس‌از سامسونگ، تی‌سی‌ال با ۱۴ درصد و هایسنس با ۱۲ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. برندهای ال‌جی و شیائومی نیز با ۱۰ و ۵ درصد از سهم بازار، جایگاه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

با وجود موفقیت سامسونگ در فروش کلی تلویزیون، سهم این برند در بخش تلویزیون‌های پریمیوم کاهش یافته است. درحالی که غول فناوری کره‌ی جنوبی توانسته بود در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ حدود ۴۱ درصد از بازار مذکور را در اختیار بگیرد، سهم آن در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۴ به ۲۹ درصد کاهش یافت. این افت ۱۲ درصدی عمدتاً به‌دلیل رقابت شدید TCL و هایسنس رخ داد. بااین‌حال، سامسونگ همچنان جایگاه برتر خود را در بازار تلویزیون‌های پیشرفته حفظ کرده است.

سامسونگ در نمایشگاه CES 2025 سری جدید تلویزیون‌های QD-OLED ،Neo QLED ،QLED و The Frame را معرفی کرد. این محصولات با ویژگی‌های نوآورانه‌ای همراه شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پوشش ضدانعکاس منحصر‌به‌فرد اشاره کرد. فناوری مذکور بدون کاهش عمق رنگ مشکی، بازتاب نور را به حداقل می‌رساند و تجربه‌ی تماشای بهتری ارائه می‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی، صدرنشین بازار تلویزیون‌ها شد؛ ال‌جی پیشتاز OLED-ها

  • عرضه تلویزیون OLED سامسونگ S85F آغاز شد؛ ۱,۱۶۴ دلار برای مدل ۵۵ اینچ

سامسونگ مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را تحت عنوان Samsung Vision AI معرفی کرده است که تجربه‌ی کاربری تلویزیون‌ها را ارتقاء می‌دهد. شرکت کره‌ای قصد دارد با این نوآوری‌ها جایگاه خود را در بازار تلویزیون‌های پیشرفته تقویت کند و سهم بیشتری از بازار جهانی را به‌دست آورد.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا