هاست پرسرعت
تکنولوژی

یوتیوب نحوه شمارش بازدید ویدیوهای کوتاه (Shorts) را تغییر می‌دهد

یوتیوب نحوه شمارش بازدید ویدیوهای کوتاه (Shorts) را تغییر می‌دهد

یوتیوب تغییر مهمی در بخش ویدیوهای کوتاه (Shorts) اعمال می‌کند که باعث می‌شود شباهت بیشتری به رقبایش ازجمله تیک‌تاک و اینستاگرام داشته باشد. درواقع این پلتفرم شرط قبلی حداقل زمان تماشا برای شمارش بازدید کلیپ‌ها را حذف کرده است.

به گفته‌ی یوتیوب، از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۳)، هر بار که ویدیو کوتاهی پخش یا بازپخش شود، به‌عنوان یک بازدید (View) محاسبه خواهد شد. این تغییر احتمالاً به افزایش تعداد بازدیدها برای سازندگان محتوا منجر خواهد شد.

یوتیوب همچنان متعهد به دنبال‌کردن معیار Engaged Views خواهد بود. شاخص مورد اشاره تعداد دفعاتی را که کلیپ برای «چند ثانیه‌ی معین» پخش شده است، اندازه‌گیری می‌کند. یوتیوب تأکید دارد که این تغییر تأثیری بر درآمد سازندگان یا واجد شرایط‌شدن برای شروع درآمدزایی نخواهد داشت؛ زیرا هر دو بر اساس معیار Engaged Views سنجیده خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:
  • کیفیت ویدیوهای یوتیوب برای شما پایین آمده است؟ تنها نیستید

  • کلاهبرداری با هوش مصنوعی؛ ویدیو جعلی مدیرعامل یوتیوب در حملات فیشینگ استفاده می‌شود

درحالی‌که اینستاگرام و تیک‌تاک بازدید را به‌عنوان تعداد دفعاتی که پخش یک ویدئو شروع می‌شود، تعریف کرده‌اند، این پلتفرم‌ها همچنین معیارهایی برای ردیابی زمان صرف‌شده برای مشاهده‌ی محتوا ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه یوتیوب Shorts، اینستاگرام و تیک‌تاک هرکدام بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارند، منطقی به‌نظر می‌رسد که بازدیدها را به شیوه‌ی مشابهی شمارش کنند تا سازندگان محتوا بهتر بتوانند بر تعداد بازدیدکنندگان خود را نظارت داشته باشند.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا