علم و دانش

وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا / عکس

وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا / عکس

امیرمسعود عابدین: کمی بیش از یک دهه پیش، عملاً هیچ خودروساز چینی در استرالیا وجود نداشت. اکنون، با پیوستن جک موتورز به ‌بازیگران مطرحی مانند ام جی و LDV، برندهای چینی بخش قابل توجه و رو به رشد بازار را در اختیار دارند.

وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا / عکس

جک T۹ که با نام هانتر در چین و با نام کی ام سی T۹ در ایران فروخته می‌شود، از سال ۲۰۲۱ وجود داشته و در سال ۲۰۲۳ فیس لیفت شده است. نمای بیرونی خشن آن با جلوپنجره‌ای بزرگ، چراغ‌های LED تقسیم‌شده، روکش پلاستیکی و نشان‌های برجسته JAC خودنمایی می‌کند.

وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا / عکس

فضای داخلی به مدل‌های سوبارو شباهت دارد و دارای صفحه نمایش برجسته‌ای است که روی کنسول وسط قرار گرفته است. تجهیزات برجسته شامل نمایشگر کیلومترشمار ۷ اینچی، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۴ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، تودوزی چرمی، شارژر بی‌سیم، گرمکن صندلی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های اساسی ADAS است.

وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا / عکس

جک T۹ زیربنای خود را با پیکاپ‌های کوچکتر T۶ و T۸ این برند به اشتراک می‌گذارد. مدل استرالیایی دارای موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. نسخه مونتاژی بازار ایران دارای پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ TGDI با ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی تولیدی از طریق جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا / عکس

علاوه بر نوع دیزلی، JAC در حال توسعه یک نسخه کاملاً الکتریکی از T۹ است که احتمالاً اواخر امسال عرضه خواهد شد. یک کانسپت از این مدل برقی در سال ۲۰۲۳ معرفی شد که ویژگی‌های متمایزی مانند جلوپنجره پوشیده شده و رینگ‌های آلیاژی منحصربه‌فرد را به نمایش می‌گذارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این پیکاپ الکتریکی دارای دو موتور الکتریکی و بسته باتری ۸۸ کیلووات ساعتی خواهد بود.

رقبای جک T۹ در استرالیا شامل تویوتا هایلوکس، فورد رنجر، ایسوزو D-Max، مزدا BT-۵۰، نیسان ناوارا و میتسوبیشی تریتون، در کنار سایر پیکاپ‌های چینی مانند GWM Cannon Ute و LDV T۶۰ هستند.

جک T۹ در استرالیا با گارانتی هفت ساله و کیلومتر نامحدود عرضه و فروش آن از آوریل ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. قیمت آن از ۴۲۶۶۲ دلار استرالیا (تقریباً معادل ۲۷۸۰۰ دلار آمریکا، معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان) برای تریم پایه Oasis و ۴۵۶۳۰ دلار استرالیا (۲۹، ۶۰۰ دلار آمریکا، معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) برای تریم قوی Haven شروع می‌شود. قیمت کی‌ام‌سی T۹ در بازار ایران معادل ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در بیکینگ مراجعه کنید.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا