هاست پرسرعت
تکنولوژی

به بهانه ۹ سالگی «مِستربلیط»؛ این پلتفرم چگونه سفر را برای میلیون‌ها نفر تسهیل کرد؟

به بهانه ۹ سالگی «مِستربلیط»؛ این پلتفرم چگونه سفر را برای میلیون‌ها نفر تسهیل کرد؟

مِستربلیط یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه فروش آنلاین بلیط سفر است که کار خود را از بهمن ۱۳۹۴ به‌عنوان یک پلتفرم جامع گردشگری آغاز کرد. این پلتفرم در نُهمین سال فعالیت خود با انتشار آمارهای تازه، تصویری شفاف از رفتار مسافران در دنیای سفرهای آنلاین ارائه کرد.

داده‌های منتشرشده نه‌تنها روندهای سفر را مشخص می‌کنند، بلکه نشان می‌دهند چگونه تحولات در حوزه فناوری و ظهور استارتاپ‌ها توانسته روی سهولت و بهینه شدن سفر در این سال‌ها تاثیر بگذارد.

در گزارش مِستربلیط از مهم‌ترین دستاوردهای عمر ۹ ساله فعالیتش خبر داده است این پلتفرم همچنین آمارهایی از دو سرویس نوآورانه «رزرو خودکار» و «موجود شد خبرم کن» خود ارائه کرده است.

ثبت ۲۱ میلیون سفر در مِستربلیط

داده‌های مِستربلیط نشان می‌دهد که در ۹ سال گذشته، بیش از ۶ میلیون مسافر از این پلتفرم برای دریافت خدمات سفر استفاده کرده‌اند و مجموع سفرهای ثبت‌شده در مِستربلیط از مرز ۲۱ میلیون سفر عبور کرده است.

براساس آمارهای منتشرشده، بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ مسیر برای سفر در این پلتفرم ارائه شده که ۳هزار و ۲۵۰ مسیر داخلی است. در میان مسیرهای مختلف داخلی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز محبوب‌ترین مقاصد هستند.

استانبول محبوب‌ترین مقصد خارجی کاربران مِستربلیط است

۶۵۰ مسیر دیگری که در مِستربلیط ارائه شده مسیرهای خارجی بوده و شهرهای استانبول، نجف، دبی، ایروان و مسقط پنج مقصدی هستند که بیشترین میزان محبوبیت را داشته‌اند.

در میان سفرهایی که در پلتفرم مِستربلیط ثبت شده است، رکورد بیشترین سفر به نام کاربری است که تا امروز هزار و ۸۲۳ بار از طریق مِستربلیط خدمات سفر را دریافت کرده و راهی سفر شده است.

این آمارها نشان می‌دهد که مِستربلیط به عنوان یکی از سه بازیگر اصلی صنعت فروش بلیط آنلاین سفر، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارد.

کپی لینک

زنان طرفدار سفرهای ریلی، مردان علاقه‌مند به سفرهای جاده‌ای

مِستربلیط تا امروز ۳ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۹۰۳ مسافر اتوبوس داشته که بیش از ۶۶ درصدشان مرد بودند. این آمار نشان می‌دهد که مردان سفرهای جاده‌ای را به دیگر انواع گزینه‌ها برای سفر کردن ترجیح می‌دهند. در سرویس قطار اما زنان پرچم‌دار خرید بلیط هستند و بیش از یک میلیون زن از طریق مِستربلیط سفر با قطار را انتخاب کرده‌اند.

کپی لینک

۱۰ کیلومتر سفر طی ۹ سال

آمارهای گزارش مِستربلیط حاکی از آن است که در ۹ سال گذشته، کاربران این پلتفرم بیش از ۱۰ میلیارد کیلومتر از طریق مِستربلیط سفر کردند. این ۱۰ میلیارد کیلومتر معادل ۲۵۰ هزار بار سفر دور زمین است.

از این میزان مسافت، بیش از ۹ میلیارد کیلومتر در جاده‌ها و یک میلیارد کیلومتر در آسمان‌ها طی شده است. طولانی‌ترین مسیری که یکی از کاربران مِستربلیط سفر کرده، تهران – اوکلند (کالیفرنیا) است که مسافتی به اندازه ۱۶ هزار و ۳۰ کیلومتر دارد و معادل طی کردن یک‌سوم دور زمین است.

نیم میلیون بلیط مشهد در یک سال خریده شده است

شهر مشهد یکی از مقاصد پرطرفدار برای مردم ایران است. در ۹ سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از طریق مِستربلیط به این شهر سفر کرده‌اند. کاربران مِستربلیط در یک سال گذشته بیش از نیم میلیون بلیط به مقصد مشهد خریداری کرده‌اند.

کپی لینک

نوآوری در خدمات مربوط به سفر

مِستربلیط، به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه فروش آنلاین بلیط سفر، اولویت اصلی خود را بر نوآوری در این صنعت گذاشته و معتقد است که رقابت در این حوزه، فقط با ارائه محصول باکیفیت و استفاده از فناوری‌های روز امکان‌پذیر است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات مِستربلیط برای ارائه خدمات باکیفیت و استفاده از تکنولوژی روز، ارائه قابلیت‌های «رزرو خودکار» در سال ۱۴۰۱ و «موجود شد، خبرم کن»در سال‌ ۱۳۹۸  برای اولین‌بار در کشور بود؛ دو سرویسی که نقشی کلیدی در برنامه‌ریزی بهتر سفرها داشته و دارند.

بیش از ۲۶ میلیون استفاده از قابلیت «موجود شد، خبرم کن»

این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا بدون نیاز به بررسی مداوم، به‌محض موجود شدن بلیط موردنظر، از آن مطلع شده و برای رزرو اقدام کنند. طبق آمار، کاربران بیش از ۲۶ میلیون بار از قابلیت «موجود شد، خبرم کن» و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار دفعه از «رزرو خودکار» برای سفرهای خود استفاده کردند.

این میزان کاربرد قابلیت «موجود شد، خبرم کن» نشان می‌دهد که استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و فناوری‌‌های نوآورانه برای کاربران بسیار مهم است چرا که باعث می‌شود به گزینه‌های بهتر و بیشتری دسترسی پیدا کنند.

کپی لینک

۵ میلیون تماس با پشتیبانی در ۹ سال

یکی از مواردی که در استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مطرح است پاسخگویی و دسترسی ۲۴ ساعته به خدمات پشتیبانی در همه روزهای هفته است. آمارهای مِستربلیط نشان می‌دهد که در ۹ سال گذشته، بیش از ۵ میلیون تماس با تیم پشتیبانی این پلتفرم برقرار شده است.

در این سال‌ها، موضوع «پیگیری موجودی سفر و درخواست کنسلی» پرتکرارترین موضوع تماس کاربران با پشتیبانی بوده است. طولانی‌ترین مکالمه پشتیبانی مِستربلیط با یکی از کاربران، به مدت ۵۸ دقیقه ادامه داشته تا مشکل به‌طور کامل برطرف شود. نکته مهم‌ دیگر در این بخش، میانگین رضایت ۴.۷ از ۵ است؛ امتیازی که نشان می‌دهد کاربران از خدمات ارائه شده توسط پلتفرم رضایت کامل دارند.

کپی لینک

سخن پایانی

در شرایطی که سفر رفتن برای بسیاری از مردم به یک چالش تبدیل شده، مِستربلیط تلاش می‌کند با استفاده از فناوری و نوآوری، تجربه‌ای راحت‌تر و بهینه‌تر برای سفر فراهم کند.

برای رسیدن به این هدف این پلتفرم اعلام کرده است که در سال جدید با کمک فناوری‌های نوینی مانند «رزرو خودکار» و «ارزان شد، خبرم کن» می‌خواهد خرید سفر ارزان را آسان، امکان‌پذیرتر و فراگیر کند. مِستربلیط قصد دارد با ارائه امکان سفر ارزان، مانع حذف شدن سفر از سبد خرید خانوارها شود؛ چراکه سفر بخش لذت‌بخشی از زندگی است که افراد نباید از آن محروم شوند.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا