تکنولوژی

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Elden Ring در PC اعلام شد

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Elden Ring در PC اعلام شد

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

فرام سافتور بالاخره سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Elden Ring را اعلام کرد و بر این اساس گیمرهای کامپیوترهای شخصی حداقل به یک کارت گرافیک 3 گیگابایتی GeForce GTX 1060، پردازنده Core i5-8400 اینتل، 12 گیگابایت حافظه رم، 60 گیگابایت فضای خالی بر روی هارد و سیستم عامل ویندوز 10 خود نیاز خواهند داشت. با دیجی رو همراه باشید.

Elden Ring به عنوان جدیدترین ساخته استودیوی فرام سافتور در سبک سولزبورن، قرار است روز 25 فوریه (6 اسفند) برای رایانه‌های شخصی، پلی استیش 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه شود. در گزارش‌های قبلی اشاره شده بود که این بازی در پلتفرم‌های مختلف با جلوه‌های بصری، وضوح و نرخ فریم تقریباً یکسان اجرا خواهد شد و اکنون، حساب رسمی Elden Ring در توییتر سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی در رایانه‌های شخصی را اعلام کرده است.

با نگاهی به لیست مشخصات Elden Ring می‌توان گفت با یک بازی بهینه روبرو خواهیم بود که اجرای آن در PC‌ دردسر زیادی به همراه نخواهد داشت. سازندگان بازی در استودیوی فرام سافتور از سیستمی با پردازنده Core i5-8400 یا AMD Ryzen 3 3300X به همراه کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا (با حداقل 3 گیگابایت حافظه) یا کارت گرافیک 4 گیگابایتی رادئون RX 580، سیستم عامل ویندوز 10 و 60 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، به عنوان حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای Elden Ring یاد کرده‌اند که بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. البته فرام سافتور به نرخ فریم و رزولوشنی که می‌توان با سخت افزار فوق بازی را اجرا کرد، اشاره‌ای نکرده است. هر چند که قاعدتاً می‌توان انتظار خروجی 30 فریم در ثانیه در وضوح 720p را داشت.

بازی Elden Ring

اما در بخش سیستم پیشنهادی به پردازنده Core i7-8700K اینتل یا AMD Ryzen 5 3600X اشاره و 16 گیگابایت رم نیز توصیه شده است. همچنین، برای اجرای بازی در تنظیمات گرافیکی پیشنهادی باید حداقل از یک کارت گرافیک RTX 1070 انویدیا یا رادئون RX Vega 56 استفاده کنید که چندان هم بالا نیست. احتمالاً این سخت افزار برای اجرای بازی در وضوح 1080p و نرخ 60 فریم در ثانیه است و در صورتی که بخواهید آن را روی رزولوشن 4K اجرا کنید، به سخت افزار قدرتمندتری نیاز خواهید داشت.

در مجموع، به عنوان یک بازی تراز اول (AAA) که در سال 2022 عرضه می‌شود، Elden Ring سخت افزار بسیار متوسطی طلب می‌کند و احتمالاً با چند ترفند ساده می‌توان آن را روی سخت افزارهای قدیمی‌تر هم اجرا کرد. انتظار می‌رود پشتیبانی از رهگیری پرتو (Ray Tracing) در آینده و قالب یک آپدیت به نسخه PC بازی افزوده شود که مطمئناً برای استفاده از آن به یک کارت گرافیک از سری RTX انویدیا و یا کارت‌های گرافیک مشابه AMD نیاز خواهد بود.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا