فناوری

بهترین برنامه‌های جایگزین واتساپ در سال ۲۰۲۲

مجله خبری بیکینگ پیامرسان واتساپ که متعلق به شرکت متا (فیسبوک) است یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های دنیا است.

به نقل از mekan0،  این پلتفرم به طور منظم ویژگی‌های جدیدی را منتشر می‌کند تا از رقابت جا نماند. اما با این حال، به نظر می‌رسد که همه مردم از این پیام رسان راضی نیستند، مخصوصا اینکه واتساپ چندی پیش خط مشی رازداری خود را به‌ روز رسانی کرده که این خط مشی بیان می‌کند که این شرکت داده‌های زیادی را از دستگاه کاربران جمع آوری می‌کند.

برنامه های برتر جایگزین واتساپ

در این گزارش به معرفی  ۹ مورد از بهترین جایگزین‌ های واتساپ که امن‌تر از آن هستند بپردازیم.

پیام رسان تلگرام

پیام رسان تلگرام مدت‌ها است که به عنوان بهترین رقیب واتساپ شناخته می‌شود و بسیاری معتقدند این پلتفرم از واتساپ بهتر است و ویژگی‌های بیشتری هم دارد. علاوه بر قابلیت‌های معمول پیام‌ رسانی که هم واتساپ و هم تلگرام ارائه می‌دهند، تلگرام ویژگی‌های دیگری مانند سوپر گروه‌های تا ۱۰۰ هزار نفر، کانال‌ها و نام‌های کاربری عمومی، امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها تا ۱.۵ گیگابایت، قفل رمز عبور، پیام‌های خود تخریب شونده، رمزگذاری انتها به انتها در چت مخفی، ربات‌ها و موارد دیگری را ارائه می‌دهد.

تلگرام

همچنین قابلیت‌های جدید و جذاب دیگری نیز برای سال ۲۰۲۲ به این پیام رسان اضافه شده که آن را تبدیل به پلتفرمی بسیار کاربردی‌تر از واتساپ کرده است.

پیام رسان سیگنال

سیگنال، سازمانی که فناوری رمزگذاری سرتاسری را در پیام‌ رسان‌های واتساپ و متا اجرا می‌کند نیز، برنامه پیام‌ رسانی خود را به نام پیام‌ رسان خصوصی سیگنال ارائه داده است. همانطور که انتظار دارید، سیگنال در مقایسه با واتساپ مزایای امنیتی زیادی را به همراه دارد و ویژگی‌های مانند پیام‌های خود تخریب شونده، امنیت صفحه نمایش (از گرفتن اسکرین شات از هر کسی جلوگیری می‌کند) و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. پیام رسان خصوصی سیگنال برای افرادی مناسب است که به دنبال یک برنامه پیام رسانی ساده و ایمن هستند و اگر به دنبال چنین چیزی هستید، این پلتفرم یکی از بهترین جایگزین‌ها برای واتساپ است.

سیگنال

پلتفرم Discord

با اینکه پلتفرم Discord دیگر تنها یک بستر برای چت کردن با بازیکنان دیگر نیست و در حالی که می‌توانید انواع سرور‌های Discord را برای درگیر شدن با علایق خود کاوش کنید، اما پیام‌های مستقیم این سرویس طرفداران خاص خود را دارد.

دیسکورد

شما می‌توانید از ویژگی پیام‌رسانی شخصی Discord برای ارسال پیام‌ها، شکلک‌ها، گیف ها، عکس‌ها و حتی اسناد استفاده کنید. علاوه بر این ها، می‌توانید تماس‌های صوتی و ویدئویی نیز داشته باشید. بسیاری از طرفداران دیسکورد توصیه می‌کنند پیام رسان واتساپ را حذف کرده و Discord را نصب کنید.

پیامرسان BridgeFy

یکی از مشکلات اصلی برنامه‌های پیام رسان آنلاین مانند واتساپ این است که برای عملکرد، به اتصال اینترنت وابسته هستند و اگر اینترنت نداشته باشید، این نوع برنامه‌ها کاربرد خود را از دست می‌دهند. اما اینجا است که اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان آفلاین مانند BridgeFy وارد عمل می‌شوند. این برنامه‌ها برای عملکرد به شبکه تلفن همراه یا اتصال اینترنت نیاز ندارند و در عوض، آن‌ها یک شبکه بلوتوث همتا یا Wifi Direct روی تلفن شما ایجاد می‌کنند و به شما امکان می‌دهند برای دوستانی که در نزدیکی شما هستند پیام ارسال کنید. اگر به دنبال چنین اپلیکیشنی هستید، باید از BridgeFy استفاده کنید.

bridgfy

پلتفرم Kik

سرویس Kik یک برنامه پیام رسان عالی برای کاربرانی است که نمی‌خواهند از شماره‌های خود برای اجرای یک برنامه استفاده کنند. در حالی که سرویس‌های چت مانند واتساپ از کاربران می‌خواهند از شماره‌های خود استفاده کنند، اما این پیام رسان نیازی به ارائه شماره تلفن ندارد. در این پیام رسان باید از شناسه ایمیل خود استفاده کنید. هنگامی که با استفاده از شناسه ایمیل خود در این سرویس ثبت نام کردید، Kik یک نام کاربری منحصر به فرد برای شما ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را با سایر کاربران Kik به اشتراک بگذارید.

پیامرسان kik

سرویس اسکایپ

سرویس اسکایپ بدون شک یکی از بهترین برنامه‌های چت تجاری در دنیا است، مخصوصا با توجه به اینکه شرکت مایکروسافت از آن پشتیبانی می‌کند. البته با برند تجاری که این سرویس شکل داده کاربران عادی خیلی از آن استفاده نمی‌کنند، اما در کل اسکایپ یکی از بهترین برنامه‌های چت در بازار است، به خصوص اگر تماس‌های ویدئویی و صوتی زیادی برقرار می‌کنید.

اسکایپ

پلتفرم Keybase

سرویس Keybase یک برنامه چت ایمن متن باز است که برای کاربرانی که می‌خواهند به صورت ایمن ارتباط برقرار کنند، عالی است. از آنجایی که این یک برنامه منبع باز است، هیچ شرکت خصوصی وجود ندارد که داده‌های شما را در آن بررسی کند و حتی این برنامه به شما اجازه نمی‌دهد که از مکالمات اسکرین شات بگیرید. البته اخیرا این سرویس با پلتفرم زوم گوگل ادغام شده است.

keybase

پیام رسان وایبر

وایبر یکی دیگر از برنامه‌های پیام رسانی محبوب است که در برخی موارد با واتساپ متمایز است. پیام رسان وایبر شامل ویژگی‌های پشتیبانی از استیکرها، اشتراک‌گذاری فایل، پیام‌های صوتی و تصویری، حساب‌های عمومی، پشتیبان‌گیری در Google Drive و موارد دیگر است. در کل اگر این برنامه را به دقت بررسی کنید متوجه خواهید شد که وایبر اپلیکیشنی بسیار شبیه به واتساپ است که برخی ویژگی‌های اضافی را نیز شامل می‌شود.

وایبر

پیام رسان Threema

پلتفرم Threema یک برنامه پیام رسان “بسیار ایمن” است که اگر نگران امنیت خود در واتساپ هستید پیشنهاد خوبی برای شما است. این برنامه تمام داده‌ها از جمله پیام ها، فایل‌های به اشتراک گذاشته شده و حتی به روز رسانی وضعیت را نیز رمزگذاری می‌کند. البته این برنامه فاقد برخی ویژگی‌های واتساپ مانند تماس‌های صوتی و تصویری است، اما ویژگی‌های امنیتی آن قطعا چشمگیر است. به عنوان مثال علاوه بر رمزگذاری انتها به انتها در برنامه، متادیتای شما را نیز جمع آوری نمی‌کند.

تریما

نکته مهم این است که پیام رسان‌های ایرانی خوبی در بازار وجود دارد، اما در این گزارش ما فقط به برنامه‌های خارجی پرداخته ایم.


بیشتر بخوانید

  • در سال ۲۰۲۲ منتظر کدام گوشی‌های هوشمند باشیم؟

گزارش از سید حسین موسوی

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا