بازاریابی یا افشاگری؛ آیا واقعاً اطلاعات محرمانه شرکتها لو میرود؟

بازاریابی یا افشاگری؛ آیا واقعاً اطلاعات محرمانه شرکتها لو میرود؟
شاید این گمان برای شما نیز به وجود آمده باشد که آیا ممکن است خبرهای درز اطلاعاتی که مدام به گوش میرسد، عمدی و با هدفی از پیش تعیینشده باشد؟در جواب به این سؤال، دیوید هانا در مقالهای در ژورنال علمی الزویر و کاربری در لینکدین با مثالی جالب، عمدی بودن یا اتفاقی بودن لو رفتن اطلاعات را بررسی کردهاند.اگرچه حفاظت از اسرار یکی از جنبههای حیاتی سازمانها است، گاهی این سازمانها عمداً رازهایی را به بیرون نشت میدهند. با توجه به اینکه اطلاعات بهصورت عمدی یا غیرعمد نشت پیدا کردهاند، میتوان نشت اطلاعات را به چهار دسته تقسیم کرد: آگاهیدهنده، فریبکارانه، گمراهکننده و واکنشبرانگیز. در ادامه هرکدام از این موارد را بیشتر بررسی میکنیم؛ اما پیش از آن بیایید نگاهی به مثالی واقعی از لو رفتن اطلاعات بیندازیم.کپی لینکلو رفتن گوگل پیکسل ۶: ناخواسته یا عمدی؟موردی که میخواهیم بررسی کنیم، مربوط به تلفن همراه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از گوگل است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام جزئیات مربوط به این تلفن همراه ماهها قبلتر از معرفی رسمی، به بیرون درز کرده بود. معلوم نیست که نشت اتفاقی بوده یا خیر، اما اگر اینچنین باشد قطعاً استراتژی بازاریابی عالیای محسوب میشود.یکی از کاربران یوتیوب اولین طراحی از این تلفن همراه را تقریباً پنج ماه پیش از عرضهی آن در کانال خود با نام Front Page Tech منتشر کرده بود. رندرهای او کاملاً شبیه نسخهای بود که گوگل چند ماه بعد در حساب توییتر سابق خود پست کرد.
مجله خبری بیکینگ