علم و دانش

تمساح ترسناک پوتین وحشت به پا کرد! / عکس

تمساح ترسناک پوتین وحشت به پا کرد! / عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، در چند وقت فیلم‌های بسیاری از عملیات موفق هلی‌کوپترهای تهاجمی کاموف ۵۲ تمساح علیه نیروهای زرهی اوکراینی در فضای مجازی پخش شده است.

این فیلم‌ها به خوبی نقش پررنگ تمساح ترسناک روسی را در فلج کردن ضدحملات اوکراین به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید:

  • لاشه تایتان به ساحل رسید/ معمای انفجار زیردریایی حل می‌شود؟/ عکس

  • اولین سرنشینان پروازی که بلیتش ۲۲ میلیارد تومان قیمت دارد/ عکس

  • هواپیمای افسانه‌ای که ستاره‌های فوتبال را به عربستان می‌برد/ عکس

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این هلی‌کوپترها به راحتی دور از دسترس ساپه همراه (سامانه پدافند هوایی همراه) نیروهای دشمن به ویژه تجیهزات زرهی را هدف قرار می‌دهند و نابود می‌کنند.

کاموف ۵۲ تمساح ترسناک آسمان روسیه

گرچه درباره کاموف ۵۲ مشهور به تمساح زیاد صحبت نشده است اما دلایل محکمی برای اثرگذاری آن در میدان نبرد وجود دارد. حتی مقامات اوکراینی هم کارایی کاموف ۵۲ در میدان نبرد را تایید کرده و درباره این سلاح قدرتمند ابراز نگرانی کرده‌اند.

تمساح ترسناک روسی که اوکراینی را به وحشت انداخته / عکس

کاموف ۵۲‌ام به‌روزترین نسخه از این هلی‌کوپتر تهاجمی است که به قابلیت جنگ شبکه ‌محور هم مجهز شده است. این پرنده با استفاده از سیستم مجتمع فرماندهی و کنترل میدان نبرد داده‌ها را با دیگر پرنده‌ها و تسلیحات موجود به اشتراک می‌گذارد.

رادار مدرن آرایه اسکن الکترونیکی فعال «AESA» در این هلی‌کوپتر می‌تواند اهداف کوچک هوایی را از فاصله ۱۵ کیلومتری و اهداف زمینی چون تانک و نفربر را از فاصله ۱۲ کیلومتری تشخیص دهد. این رادار می‌تواند در لحظه با ۲۰ هدف زمینی و هوایی درگیر شود.

این رادار قدرتمند در ترکیب با طیف گسترده‌ای از موشک‌های کوتاه‌برد و میانبرد هوا به هوا و زمین به هوا، هلی‌کوپتر کاموف ۵۲ را تبدیل به کابوسی ترسناک برای نیروهای زرهی می‌کند.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا