نماد سایت مجله خبری بیکینگ

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس احتمالا زودتر از انتظارات با همکاری TSMC تولید می‌شود

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس احتمالا زودتر از انتظارات با همکاری TSMC تولید می‌شود

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس احتمالا زودتر از انتظارات با همکاری TSMC تولید می‌شود

با وجود این که زمان زیادی از معرفی چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 نمی‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که کوالکام کار جدی روی نسخه بعدی تراشه پرچمدارش را شروع کرده، چرا که شایعات درباره اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس آغاز شده است.

طبق گزارش یک منبع آگاه در شبکه اجتماعی چینی ویبو، کوالکام به دنبال عرضه تراشه‌ای 4 نانومتری به نام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس است که در کارخانه‌های TSMC ساخته خواهد شد. این تراشه جایگزین اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌شود که فقط حدود دو ماه از زمان عرضه آن می‌گذرد.

تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 به کارخانه‌های سامسونگ محول شده اما مشکلات تولید نگذاشته این تراشه به اندازه کافی تولید شود و به دست شرکت‌ها برسد. از این رو، کوالکام زودتر از همیشه سعی دارد تراشه بعدی خود را بسازد و آن را با همکاری TSMC روانه بازار کند تا جایگزین چیپست ساخت کارخانه‌های سامسونگ شود.

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس هم 4 نانومتری خواهد بود

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به لحاظ فناوری لیتوگرافی پیشرفت به‌خصوصی نسبت به چیپست فعلی کوالکام ندارد. هر دو تراشه با فرآیند 4 نانومتری ساخته می‌شوند. تراشه فعلی از شماره مدل SM8450 استفاده می‌کند، اما شماره مدل تراشه بعدی SM8475 خواهد بود.

اگرچه فعلا اطلاعات خاصی درباره اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در دسترس نیست، اما انتظار داریم که پردازنده مرکزی این تراشه قدرت بالاتر و سرعت کلاک بیشتری داشته باشد. افزون بر این، ظاهرا باید منتظر مصرف انرژی بهینه‌تری روی این دستگاه باشیم.

در شرایطی که اسنپدراگون 8 نسل 1 برای اولین بار روی شیائومی 12 و سری گلکسی S22 به کار گرفته شد، حالا احتمالا باید منتظر باشیم تا مدل پلاس این چیپست را روی گوشی‌هایی مثل شیائومی 12 اولترا و حتی سری شیائومی میکس 5 ببینیم. منتها این اطلاعات فعلا در حد گمانه‌زنی است و نمی‌توان به آن‌ها اتکا کرد. بهتر است منتظر بمانیم تا گزارش‌های بیشتری در این باره منتشر شود.

مجله خبری بیکینگ

خروج از نسخه موبایل