سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

1 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

1 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

1 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

1 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

1 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

1 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

1 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

1 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

1 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

1 ماه پیش

مدیرعامل ردیت: چت‌بات‌ها عامل ترافیک نیستند

زمان انتشار: 1 نوامبر 2025 ساعت 12:39

دسته بندی: فناوری

شناسه خبر: 969947

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مدیرعامل ردیت: چت‌بات‌ها عامل ترافیک نیستند

مدیرعامل ردیت: چت‌بات‌ها عامل ترافیک نیستند

استیو هافمن، مدیرعامل شرکت ردیت (Reddit) اعلام کرد که با وجود رشد چشمگیر استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی و پیشرفت شرکت‌هایی مانند OpenAI و گوگل در این زمینه، این ابزارها نقش قابل‌توجهی در افزایش ترافیک این پلتفرم اجتماعی ندارند.

هافمن در جلسه ارائه گزارش عملکرد سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵ میلادی تأکید کرد که جست‌وجو در گوگل و ورود مستقیم کاربران همچنان اصلی‌ترین منابع ترافیک ردیت محسوب می‌شوند.

او در گفت‌وگو با تحلیلگران مالی اظهار داشت: «چت‌بات‌ها در حال حاضر منبع ترافیک برای ردیت نیستند. روابط ما با شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری داریم، سالم و سازنده است و هر دو طرف طی سال‌های اخیر درس‌های ارزشمندی از این همکاری‌ها آموخته‌ایم. ما اکنون به‌خوبی از ارزش داده‌های ردیت و ظرفیت محصولات خود برای رشد آگاهیم و مشتاق ادامه همکاری با این شرکا هستیم، اما در حال حاضر چت‌بات‌ها عامل اصلی ترافیک ما محسوب نمی‌شوند.»

در پاسخ به پرسش یکی از تحلیلگران درباره ترکیب ترافیک وب‌سایت، هافمن توضیح داد که سهم ترافیک حاصل از گوگل و دسترسی مستقیم به‌طور «تقریبی، اما بسیار نزدیک به هم» است.
 

روابط پیچیده ردیت با شرکت‌های هوش مصنوعی

ردیت در سال‌های اخیر رابطه‌ای پیچیده با توسعه‌دهندگان مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) داشته است. این شرکت در مه ۲۰۲۴ میلادی سیاست جدیدی را اعمال کرد که بر اساس آن، هرگونه استفاده تجاری از داده‌های ردیت مستلزم دریافت مجوز رسمی است. در همان زمان، ردیت قراردادی با شرکت OpenAI امضا کرد تا این شرکت بتواند از داده‌های ردیت برای آموزش مدل‌های خود استفاده کند.

 

مدیرعامل ردیت: چت‌بات‌ها عامل ترافیک نیستند

همچنین، ردیت همکاری جداگانه‌ای با گوگل دارد؛ اما از سوی دیگر، درگیر پرونده‌های حقوقی با چند شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از جمله Anthropic و Perplexity نیز شده است.
 

رشد مالی و افزایش کاربران

بر اساس گزارش مالی اخیر، ردیت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی درآمدی معادل ۵۸۵ میلیون دلار ثبت کرده که ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. تعداد کاربران فعال روزانه این پلتفرم به ۱۱۶ میلیون نفر و کاربران فعال هفتگی آن به ۴۴۴ میلیون نفر رسیده که حاکی از رشد ۲۰ درصدی سالانه است.

همچنین، شمار کاربران بین‌المللی روزانه ردیت ۳۱ درصد رشد سالانه داشته و بیش از ۱۹۰ میلیون کاربر آمریکایی نیز هر هفته از این پلتفرم بازدید می‌کنند.
 

سرمایه‌گذاری در تجربه جست‌وجوی هوشمند

به گفته مدیرعامل ردیت، این شرکت همچنان در حال سرمایه‌گذاری برای تبدیل قابلیت جست‌وجو به بخش محوری تجربه کاربری است. هافمن توضیح داد که حدود ۲۰ درصد از حجم جست‌وجوها در ردیت از طریق بخش Answers مبتنی بر هوش مصنوعی و ابزار اصلی جست‌وجوی پلتفرم انجام می‌شود.

او افزود که در سه‌ماهه سوم، حدود ۷۵ میلیون نفر به‌صورت هفتگی در ردیت به جست‌وجو پرداخته‌اند و اعلام کرد که ادغام کامل قابلیت‌های هوش مصنوعی با تجربه جست‌وجوی اصلی در چند فصل آینده به‌صورت کامل عملی خواهد شد.
 

افزایش تعامل کاربران جدید

علاوه بر این، ردیت در حال آزمایش جریان کاربری جدید و ساده‌تری است تا مشارکت اولیه کاربران تازه‌وارد را افزایش دهد.

هافمن در پایان گفت: «ما می‌خواهیم کاربران در نخستین تجربه خود در ردیت احساس کنند که این پلتفرم فوق‌العاده است و محتوای مرتبط و جذابی برای آنان دارد. هدف ما این است که کاربران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با محتوای مورد علاقه‌شان مرتبط کنیم.»

حتما بخوانید : کمبود اکسیژن و اختلال پایدار در سیستم ایمنی
برچسب ها
​​​​​​​چت‌بات‌های هوش مصنوعی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • راز انقراض نئاندرتال‌ها: یک مدل ریاضی جدید پاسخ می‌دهد
    راز انقراض نئاندرتال‌ها: یک مدل ریاضی جدید پاسخ می‌دهد 21 ساعت پیش
  • وقتی ویندوز را لازم ندارید؛ کروم‌اُ‌اس با Cameyo به میدان می‌آید
    وقتی ویندوز را لازم ندارید؛ کروم‌اُ‌اس با Cameyo به میدان می‌آید 21 ساعت پیش
  • هوشمندانه انتخاب کنید: راهنمای جامع انتخاب بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵
    هوشمندانه انتخاب کنید: راهنمای جامع انتخاب بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵ 22 ساعت پیش
  • راه‌حل نهایی برای اتصال بی‌سیم Android Auto و CarPlay در خودرو شما
    راه‌حل نهایی برای اتصال بی‌سیم Android Auto و CarPlay در خودرو شما 22 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 292
  • اینترنت 3434
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29098
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 191
  • شبکه اجتماعی 609
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7246
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 664
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 406

جدیدترین مقالات

  • برند «لزور» در ایران رونمایی شد / ورود محصولات تخصصی مراقبت از مو و پوست با فناوری آلمانی
    برند «لزور» در ایران رونمایی شد / ورود محصولات تخصصی مراقبت از مو و پوست با فناوری آلمانی 24 ساعت پیش
  • پشتیبانی حرفه‌ای مشتریان با ترکیب تلفن ویپ و منشی مجازی
    پشتیبانی حرفه‌ای مشتریان با ترکیب تلفن ویپ و منشی مجازی 24 ساعت پیش
  • آیا سی پی یو گوشی قابل تعمیر است+مشکلات بعد از تعویض سی پی یو گوشی
    آیا سی پی یو گوشی قابل تعمیر است+مشکلات بعد از تعویض سی پی یو گوشی 24 ساعت پیش
  • راهنمای جامع برای انتخاب بهترین شرکت مشاوره سئو در مشهد
    راهنمای جامع برای انتخاب بهترین شرکت مشاوره سئو در مشهد 24 ساعت پیش
  • همه چیز درباره سرفیس لپ‌تاپ گو 3
    همه چیز درباره سرفیس لپ‌تاپ گو 3 24 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور