هاست پرسرعت
تکنولوژی

آمار شکایت‌های حوزه ارتباطات تا آبان‌ماه؛ دزدی تجهیزات مخابرات در صدر شکایت‌ها

آمار شکایت‌های حوزه ارتباطات تا آبان‌ماه؛ دزدی تجهیزات مخابرات در صدر شکایت‌ها

در ۸ ماه اول امسال ۱۳۸ هزار و ۹۵۷ شکایت در حوزه ارتباطات ثبت شده است که دزدی تجهیزات مخابرات در صدر آن‌ها قرار دارد. همچنین استان تهران بیشترین سهم را از شکایت‌ها را در سامانه‌ی ۱۹۵ دارد.مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مصادیق پرتکرار شکایت ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ به خبرگزاری مهر گفت: «قطع ارتباط تلفن ثابت پرتکرارترین مصداق شکایت ثبت‌شده است که حدود ۳۱ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده و عمده دلیل قطع ارتباط تلفن ثابت به‌دلیل سرقت تجهیزات مخابراتی است؛ درحالی‌که سهم این موضوع در ۸ ماه سال گذشته ۲۴ درصد بوده و نشان‌دهنده رشد ۷درصدی قطع تلفن ثابت به‌دلیل سرقت است.»پیمان قره‌داغی با اشاره به این آمار، بر ضرورت هوشیاری و همکاری مردم و اعلام هرگونه حرکات مشکوک در مورد سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی به پلیس یا مراکز پشتیبانی مخابرات ایران تأکید کرد و افزود:‌۱۱٫۵ درصد از شکایت مربوط به نداشتن تضمین کیفیت سرویس فروخته شده است که بخش اعظم این مصداق به‌دلیل فرسودگی و زیرساخت نامناسب شبکه کابل مسی کشور و همچنین محدودیت‌های مرتبط با تکنولوژی ADSL است که با توسعه فیبر نوری در سطح کشور انتظار می‌رود در سال آتی وضعیت مناسبی را در این مورد شاهد باشیم.- پیمان قره‌داغی ، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری به گفته او سومین مصداق پرتکرار شکایات در سامانه ۱۹۵ مربوط به جمع‌آوری نکردن سرویس اینترنت است که شهم آن در ۸ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، از ۹ درصد در ۸ ماه اول پارسال به ۶ درصد در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است.طبق توضیح قره‌داغی درباره‌ی شکایت‌های ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵، سهم شکایات استان تهران در حدود ۲۶ درصد از کل شکایات در ۸ ماهه ابتدای سال جاری است. استان‌های خراسان رضوی با ۱۲ درصد و استان خوزستان با ۹٫۵۰ درصد بعد از استان تهران دارای بیشترین سهم شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ هستند. استان‌های اصفهان، مازندران و البرز در رده‌های بعدی هستند.همچنین ستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و چهارمحال و بختیاری دارای کمترین میزان شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ هستند.قره‌داغی درباره سهم هر پروانه از شکایات افزود: «بیشترین سهم شکایات مرتبط با شرکت مخابرات ایران و معادل ۵۴ درصد از کل شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است. همچنین سهم اپراتورهای سیار (MNO) در شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ از ۲۵٫۸ به ۲۱٫۲۶ کاهش پیدا کرده و همچنین سهم شرکت‌های FCP نیز با کاهش ۳ درصدی از ۱۳٫۳ به ۱۰ را شاهد هستیم.»او درباره شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ در حوزه شرکت پست افزود: «سهم شرکت‌های فعال در بخش پست از ۳٫۶ در ۸ ماهه سال قبل به ۷٫۴ در ۸ ماه سال جدید افزایش پیدا کرده است.»کپی لینکافزایش شکایت درباره آنتن‌دهی شبکه موبایلطبق توضیح قره‌داغی یکی دیگر از مصادیق پرتکرار شکایت‌ها، نبود آنتن‌دهی شبکه موبایل است که سهم آن از ۴ درصد در هشت ماه سال قبل به ۵ درصد در ۸ ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.او در‌این‌باره توصیه کرد که مردم و دستگاه‌های از ایجاد ممانعت برای توسعه شبکه خودداری کنند. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری در پایان گفت: در کشور ما برخلاف اغلب کشورهای دیگر حدود ۷۰ درصد مردم از دیتای موبایل و ۳۰ درصد از دیتای ثابت استفاده می‌کنند که با اجرا و توسعه شبکه فیبر میزان استفاده از دیتای پهن باند شبکه ثابت افزایش یافته است و با کاهش بار ترافیکی شبکه سیار در کنار توسعه و ارتقای شبکه پهن باند سیار سرویس‌های با سرعت و کیفیت بهتر به دست مشترکان برسد.- ، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا