بازی

با خوش استایل ترین شخصیت های انیمه آشنا شوید!

با خوش استایل ترین شخصیت های انیمه آشنا شوید!

این روزها منابعی که می‌توان تازه‌های دنیای مد و پوشاک را در آن بررسی کرده و احتمالا از آن‌ها الهام گرفت، رو به افزایش است. از برنامه‌های تلویزیونی کلاسیک تا فیلم‌های نوستالژیک، دنیای سرگرمی دستی پر در این زمینه دارد، جایی که می‌توان به خوبی سبکی شخصی را شکل و توسعه داد. اما در بین محصولات مختلف سرگرم‌کننده، انیمه یکی از ژانرهای جالب توجه فرهنگ عامه است که زیبایی شناسی را به سبک و سیاق خود به نمایش می‌گذارد.

از آنجایی که طراحی شخصیت یکی از اصول مهم و اساسی در انیمه‌های ژاپنی است، مهم است که هر شخصیت چگونه به نمایش گذاشته می‌شود. درنتیجه جای تعجب نیست که چرا تعدادی از این شخصیت‌های مطرح و محبوب، عنوان شیک‌پوش و خوش استایل‌ترین شخصیت‌های انیمه تمام دوران را به خود اختصاص داده باشند. در این مجال با بیکینگ در مرور تعدای از این پیشگامان عرصه مد و پوشاک بیکینگ همراه باشید.

شخصیت یور فورجر در انیمه خانواده جاسوس

۱- یور فورجر (Yor Forger)

انیمه خانواده جاسوس (جاسوس × خانواده)

انیمه Spy X Family

سبک یور، نمادی از زندگی دوگانه‌ی او است. او هم باید نقش یک زن خانه‌دار و یک مادر را بازی کند و هم به شغل اصلیش که انجام قتل‌های سفارشی است بپردازد. پس طبیعی است که سبک پوشش او تجسم چیزی است که برای ایفای هر دو نقش مناسب باشد.

وقتی او کدبانوی وظیفه شناس خانه است، بافتنی‌های پاییزی راحت، جوراب شلواری‌های رنگی و کت پارکاس با رنگ‌های لطیف و پاستیلی به تن می‌کند. اما وقتی قرار است به مأموریت مخفی خود بپردازد، لباس شیک مشکی و بندی که با الهام از برند ورساچه طراحی شده است را به تن می‌کند که دقیقا برازنده یک قاتل خوش پوش و خونسرد است.


نیکو رابین از انیمه وان پیس در لباس شیک با عینک دودی

۲- نیکو روبین (Nico Robin)

انیمه وان پیس

انیمه One Piece

سبک جذاب نیکو روبین در سراسر انیمه وان پیس به چشم می‌خورد. او همیشه راهی برای به نمایش گذاشتن پیچیدگی‌های شخصیتی خود دارد و انتخاب لباس‌هایش هم مشخص است. حتی زمانی‌که ممکن است هر قطعه به‌صورت مجزا عجیب و کمی دیوانه کننده به‌نظر برسد، نیکو راهی برای ایجاد هماهنگی پیدا می‌کند که باعث می‌شود محصول نهایی جذاب و چشم‌نواز به نظر برسد.

در ابتدا او به‌عنوان یک شخصیت شیطان از لباس گاوچرانی بنفش رنگی استفاده می‌کرد که اقتداری مرموز به او می‌بخشید، هرچند که درحالت عادی این پوشش بیشتر شبیه لباس‌های ایام هالووین بود که هرکسی ممکن بود آن را انتخاب کند. او گاهی دامن‌های گل‌دار را با یک ژاکت مخصوص دوچرخه سواری ست می‌کند و گاهی لباسی یک دست و شیک به تن دارد. درمجموع هرچه داستان جلو می‌ررود، پوشش نیکو روبین هم جذاب‌تر شده و حتی گاهی حال‌وهوایی عشوه‌گرانه پیدا می‌کند.

درنهایت نیکو روبین طوری برای انتخاب نوع استایل و سبک پوشش خود تصمیم‌گیری می‌کند که با ذات ملایم و هوش بالایش همخوانی داشته باشد.


شخصیت بروک در انیمه وان پیس، اسکلتی خوش لباس با کلاه و عصا و شلوار گل گلی

۳- بروک (Brook)

انیمه وان پیس

انیمه One Piece

بروک به‌عنوان نوازنده‌ای برجسته در میان اعضای گروه دزدان دریایی کلاه حصیری، باید هم نماینده‌ای شایسته برای سبک کلاسیک راک دهه ۸۰ باشد. در طراحی شخصیت بروک از ظاهر «اسلش» (Slash) نوازنده‌ی گروه «گانز ان روزز» (Guns N’ Rose) الهام گرفته شده که یک گروه هارد راک مطرح آمریکایی است. این شباهت به اندازه‌ای است که اگر با این گیتاریست آشنا باشید، به‌راحتی می‌توانید تجسمی از او را در شخصیت بروک با آن تاکسیدوی مشکی قدیمی، یقه رنگی و کلاه سیلندری مشاهده کنید.

اما سلیقه‌ی بروک هم مثل نیکو روبین در طول سال‌ها و با پیشرفت داستان ارتقا پیدا کرد که باعث شد او ظاهری به مراتب شیک‌تر از گذشته پیدا کند. او اکنون اورکت و شلوارهایی رنگی با طرح گل به تن می‌کند که شما را به یاد طرح‌های «ویرجیل آبلو» (Virgil Abloh) و برند لویی ویتون می‌اندازد. درکنار آن او از شال‌های تزئینی پرداری (بوآ) استفاده می‌کند که جذابیتش می‌تواند اسباب شرمندگی هری استایلز را فراهم کند.


لباس صورتی و معروف وجیتا با علامت بدمن روی قسمت پشتی آن

۴- وجیتا (Vegeta)

انیمه دراگون بال زد

انیمه Dragon Ball Z

بدون تردید پیراهن شخصیت وجیتا از انیمه دراگون بال، یکی از افسانه‌ای‌ترین البسه مردانه استفاده شده در تاریخ انیمه است. منظور همان پیراهنی است که کلمه «BADMAN» پشت آن حک شده است. انتخاب این پیراهن صورتی رنگ با یقه کوبایی، آن هم برای مردی که خودش را بسیار جدی گرفته، انتخاب عجیبی است. بااین‌حال این اولین باری نیست که او دست به چنین انتخاب‌های پرزرق و برقی زده است.

وجیتا قبلا هم با انتخاب کتی سبز رنگ در فیلم «Dragon Ball Super: Broly»، علاقمندان خود را شگفت‌زده کرده بود. بااین‌حال باید قبول کرد هیچ کدام از این انتخاب‌ها به اندازه زره سایان (Saiyan armor) او به چشم نیامده است. از همان نمایش اولیه، مخاطبان با دیدن این زره به واقع حس می‌کردند که از جایی فراسوی این سیاره آمده است. اما در ادامه ظهور جلوه‌ای جدید از دنیای مد این بار زیر نظر برند «هلموت لنگ» (Helmut Lang) و Off-White باعث شد این زره هم ردیف جلیقه‌های نظامی قرار بگیرد که ممکن است هر روز حین قدم زدن در منطقه سوهو دیده شوند.


شخصیت نانا با لباس جذاب نشسته روی میبل در کنار دوستانش با سبک پوشش پانک

۵- نانا اوساکی (Nana Osaki)

انیمه نانا

انیمه Nana

دو انیمه نانا و «بوسه بهشتی»، مجموعه‌هایی هستند که به‌دلیل نگاه متفاوت‌شان به دنیای مد و پوشاک مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفتند. هر دو اثر را «آی یازاوا» (Ai Yazawa) نوشته است که بعدها با الهام از آن‌ها دو مجموعه انیمه هم تولید شد.

شخصیت اصلی این انیمه به خاطر به تصویر کشیدن سبک پانک، استفاده از ژاکت‌های چرمی و اکسسوری‌های جانبی جذاب، به شهرت قابل توجهی رسیده است. همچنین این اثر به‌دلیل تقلید از کارهای «ویوین وست‌وود» (Vivienne Westwood)، طراح مطرح بریتانیایی شناخته شده است، مجموعه‌ای که تابه‌امروز همچنان در زمینه ارائه مفهوم مد در آثار انیمه‌ای به‌عنوان اثری برجسته شناخته می‌شود.


یاسوتورا سادو یا چاد در انیمه بلیچ با لباس کاریوشی طرح دار

۶- یاسوتورا سادو با نام مستعار چاد (Yasutora Sado)

انیمه بلیچ

انیمه Bleach

شخصیت چاد از انیمه بلیچ بیشتر به خاطر استفاده از پیراهن‌های کاریوشی (Kariyushi shirts) با طرح‌های گلدار معروف است، پیراهن‌هایی که حتی امروزه هم عضو جدایی ناپذیر از مد تابستانی در سراسر جهان هستند. کیفیت چاپ اشکال روی پیراهن به‌خصوص برای فردی که آن را می‌پوشد، حائز اهمیت است. بااین‌حال به نظر می‌رسد چاد بیش از کیفیت طراحی، بیشتر ِتوجهش را معطوف نحوه بستن دکمه‌های لباس کرده است تا دیگران بتوانند به شکلی سخاوتمندانه از تیپ مردانه او لذت ببرند.

از طرف دیگر این نکته هم قابل‌توجه است که استفاده از این پوشش، متأسفانه نتوانسته است حق مطلب را در مورد گردن عضلانی چاد ادا کند و بیننده را از فرصت تحسین آن محروم کرده است.


ایچیگو کوروساکی از انیمه بلیچ به همراه دوستانش با لباسهای شیک و مطابق مد روز

۷- ایچیگو کوروساکی (Ichigo Kurosaki)

انیمه بلیچ

انیمه Bleach

ایچیگو شخصیت اصلی انیمه بلیچ است که باید جایی در این فهرست را به خود اختصاص می‌داد. زیبایی شناسی بصری و انتخاب‌های جذاب پوشش ایچیگو، بدون تردید یکی از دلایل محبوبیت این انیمه است، سبکی که طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

ما ایچیگو را اغلب با لباس‌های مختلف می‌بینیم، طوری‌که گاهی حس می‌کنیم او واقعا یک مدل است. حال‌وهوای دنیای مد در انیمه بلیچ همیشه تازه و باطراوت است که بخش قابل توجهی از آن هم مدیون شیک پوشی همیشگی ایچیگو است. به شکلی که طرفداران هرگز از دیدن او خسته نمی‌شوند.


کیلوا زولدیک در لباسهای مختلف اما همیشه خوش تیپ و خوش استایل

۸- کیلوا زولدیک (Killua Zoldyck)

انیمه هانتر × هانتر

انیمه Hunter x Hunter

اصلا نمی‌توان به فکر تهیه فهرستی از شیک پوش‌ترین شخصیت‌های دنیای انیمه بود، بدون آنکه به نام کیلوا زولدیک اشاره شود. درست کردن چنین فهرستی از اساس توهین آمیز خواهد بود، چون کیلوا یکی از خوش‌ پوش‌ترین شخصیت‌هایی است که شانس آشنایی با آن‌ها را پیدا کردیم.

او بیش از هر شخصیت دیگری در انیمه هانتر × هانتر تغییر استایل داده و تقریبا در هر آرک داستانی این انیمه، با سبک پوشش خود علاقمندان را بیش از قبل عاشق خود کرده است.


یوسوکه اورامشی از انیمه یو یو هاشوکو در کنار دوستانش با کت و شلوار و یک دسته گل زرد در دست

۹- یوسوکه اورامشی (Yusuke Urameshi)

انیمه یو یو هاکوشو

انیمه Yu Yu Hakusho

ویژگی که باعث جذابیت شخصیت یوسوکه اورامشی شده، در حقیقتی ساده نهفته است. او پسری بد با قلبی از طلا است و درکنار آن انتخاب لباس‌های او هم به‌گونه‌ای است که دقیقا شخصیت واقعیش را به نمایش می‌گذارد.

به جز یونیفرم مدرسه سبز رنگش، او معمولا طوری لباس می‌پوشد که ناخودآگاه یادآور یک یاکوزای جوان است. حتی تکراری‌ترین استایل او هم به‌گونه‌ای جذاب است که همیشه در ذهن می‌ماند. به شکلی که گاهی امیدوار هستید هنگام چرخ زدن در فروشگاه‌های لباس چیزی شبیه به آن پیدا کنید، این مسئله در مورد اکسسوری و لوازم تزئینی هم صدق می‌کند. طراحی این شخصیت به شکلی بود که به خوبی با حال‌وهوای صنعت مد دهه نود میلادی آمریکا همخوانی داشت.


یوساگی از انیمه سیلور مون نشسته روی زمین زیر باران

۱۰- اوساگی سوکینو (Usagi Tsukino)

انیمه سیلور مون

انیمه Sailor Moon

نام سیلور مون به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین آثار انیمه و مانگای تمام دوران ثبت شده است. اگرچه پوشش کلی شخصیت‌های اصلی انیمه لباس ملوانی است، بااین‌حال «نائوکو تاکه‌اوچی» (Naoko Takeuchi) خالق این اثر، در تصویرسازی‌های خود بسیار فراتر رفته و از طراحان بنامی همچون «تیری موگلر» (Thierry Mugler)، شنل و ورساچه الهام گرفته است.

حتی بدون فرصت پوشیدن لباس‌های بلند پفی یا چین‌دار هم شخصیت‌های این انیمه با همان لباس‌های سبک خیابانی خود به نمادی از دهه‌ی نود تبدیل شدند، سبکی که تابه‌امروز هم همچنان محبوب و مورد توجه است. تاکه‌اوچی سخاوتمندانه به تن شخصیت‌های خود لباس پوشانده است، اما عشق او به شخصیت اوساگی حتی در انتخاب نوع لباس‌های او هم مشهود است.


شخصیت جولین از انیمه جوجو بیزار با چهره جدی

۱۱- جولین کوجو (Jolyne Cujoh)

انیمه ماجراجویی عجیب و غریب جوجو: اقیانوس سنگی

انیمه Jojo’s Bizarre Adventure: Stone Ocean

وقتی از ارتباط میان دنیای مد و انیمه صحبت می‌کنیم، باید اشاره‌ای هم به انیمه ماجراجویی عجیب و غریب جوجو داشته باشیم. این انیمه به‌دلیل ظاهر متفاوت و همینطور ژست‌های قابل‌توجه شخصیت‌هایش که گویی مستقیما از مجلات مد الهام گرفته شده‌اند، به شهرت رسیده است.

درمیان این همه شخصیت و سوپر مدل‌های جذاب، انگشت گذاشتن روی یک شخصیت به‌خصوص به‌عنوان خوش استایل‌ترین کار سختی است، اما جولین کوجو به‌دلیل گرایش‌های مد امروزی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. طرح کلی لباس، مدل تار عنکبوتی پارچه و موتیف پروانه به کار رفته در طراحی آن نمادی از مسیر زندگی جولین است. درمجموع نوع پوشش این شخصیت شما را به یاد ایده‌های طراحانی همچون «مارک جیکوبز» (Marc Jacobs) و «السا شیاپارلی» (Elsa Schiaparelli) می‌اندازد. دیگر نکته جالب در مورد این شخصیت همکاری او با برند گوچی و ثبت شدن تصویری از این شخصیت روی جلد مجله «Spur» است.

با معرفی این شخصیت به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد خوش استایل‌ترین شخصیت‌های انیمه و به‌خصوص شخصیت‌های فهرست فوق چیست؟ پر واضح است که در دنیای پر نقش و نگار انیمه، شخصیت‌های خوش چهره و البته خوش استایل زیادی حضور دارند که می‌توانند جایی در این فهرست را به خود اختصاص دهند. اما در این فرصت کوتاه ما انگشت روی نمونه‌هایی گذاشتیم که ارتباط میان دنیای مد و شخصیت‌های انیمه در آن‌ها بسیار علنی و مشخص است.

بااین‌حال اگر جای شخصیتی خاص را در این فهرست خالی ‌می‌بینید، خوشحال می‌شویم نام او را با ما و دیگر دوستان‌تان در بیکینگ هم درمیان بگذارید، سپاس


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا