تاکید جیم رایان بر اهمیت بازار ژاپن برای سونی

تاکید جیم رایان بر اهمیت بازار ژاپن برای سونی
جیم رایان بار دیگر تاکید کرد بازار ژاپن همچنان برای شرکت سونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
اخیرا جیم رایان، رئیس پلی استیشن، در مصاحبهای با مجله فامیتسو درباره اهمیت بازار و بازیهای ژاپنی برای شرکت سونی به بیان مطالبی پرداخت. این مدیر اعتقاد دارد ژاپن از گذشته یک بازار مهم برای سونی بوده است و همچنان در آینده منطقه تجاری مهمی خواهد بود. رایان در اینباره گفت: «از گذشته تاکنون، ژاپن یکی از مهمترین بازارها بوده است و این موضوع در آینده تغییر نخواهد کرد. دلیل این موضوع ساده است. چرا که در حال حاضر ژاپن دومین بازار بزرگ جهان به حساب میآید و از آن مهمتر، این کشور زادگاه پلی استیشن است».
رایان در ادامه به بازیهای ژاپنی از جمله فاینال فانتزی، تکن و مانستر هانتر که در ۳۰ سال گذشته روی کنسولهای پلی استیشن منتشر شدند، اشاره کرد و افزود: «بخش سرگرمیهای تعاملی سونی سابقه همکاری طولانیمدتی با توسعهدهندگان و ناشران ژاپنی دارد؛ بنابراین بازار ژاپن از این نظر نیز بسیار مهم است».
در ادامه رئیس پلی استیشن درباره استراتژی سونی در بازار ژاپن گفت: «استراتژی ما، ارائه بازیهایی است که در میان بازیکنان ژاپنی بیشترین مقبولیت را داشته باشند. بازیهایی به مانند الدن رینگ، رزیدنت ایول 4، مانستر هانتر رایز و وایلد هارتز که قبلا روی پلی استیشن 5 در دسترس قرار گرفتند، محصولاتی هستند که در ژاپن خلق و منتشر شدند. همچنین میتوان به دو بازی فاینال فانتزی 16 و استریت فایتر 6 اشاره کرد. با اینکه هر دو بازی بهعنوان عرضههایی بزرگ و مهم در بازارهای سراسر جهان شناخته میشوند، اما طرفداران بازیهای ژاپنی تمایل ویژهای به تجربه آنها خواهند داشت».
در گذشته جیم رایان بهدلیل تصور برخی از طرفداران مبنی بر اینکه شرکت سونی تمرکز خود روی بازار ژاپن و توسعه محصولات انحصاری متناسب با این بازار را کنار گذاشته است، مورد انتقاد قرار گرفته بود. این انتقادها پس از تعطیلی استودیو ژاپن بیشتر شد. چرا که فقط توسعهدهندگان Astro’s Playroom یعنی تیم آسوبی در خانواده پلی استیشن باقی ماندند.
شما میتوانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.
شدهایم!